Hønepøna Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Har en datter på tre mnd som bare vil ha pupp fra ca kl 18-19 til langt på natt (siste kveldene til kl 01-02) Er helt utslitt, og får ikke tatt meg av eldre søsken:-(. Hun sovner ved puppen, men våkner i det jeg flytter henne over i bagen. Hun sover ikke i seng, men har tidl sovnet i vognbagen i stua, så flytter vi henne inn på soverommet. Må prøve MANGE ganger før hun tilslutt ikke våkner når jeg legger henne. Har prøvd å la henne ligge å sutre, men det går alltid over til hysterisk gråting som vekker resten av huset.... Synger for henne, stryker henne på kinnet, har prøvd utallige ulike merker smokker; ingenting hjelper! Helsestasjonen er stengt og jeg er desperat!! Har forresten også prøvd flaske men hun vil ikke ta den. Kan noen pliiiiis komme med tips!!!
Gjest Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Hvor lenge har dette vart? Økedøgn? Har du prøvd smokke? Det er iallefall veldig vanlig at barna har økedøgn, når de er 3 mnd. Og det kan være fælt mens det står på.
Hønepøna Skrevet 27. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2010 Det har vel vart ca en uke med at hun sovner så sent, ellers er det ca kl 2230 hun har sovnet. Men har trengt brystet konstant fra kl 18-19 siden hun ble født... Prøvd ulike merker smokk, men hun bare tygger på dem og blir sinna... Er vel ikke så vanlig at økedøgn varer over så veldig mange døgn?
hol(L)y COW Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Økedøgn kan fort bli økeuke®, helt normalt! Og dette er typisk 3-måneder så vidt jeg har forstått... Det er liksom den "siste" kneiken og der mange gir opp ammingen. Kvelds/nattamming stimulerer jo produksjonen mer. Grunnen til at hun spiser så mye om kvelden kan kanskje også være at hun "spiser seg opp" til natta... sover hun godt ellers? Du kan jo prøve å legge henne til oftere om dagen så kanskje hun ikke trenger puppen så mye om kvelden? Ellers har jeg ikke noen gode råd - bare at det går over til slutt Min tok heller ikke flaske så det var aldri noe alternativ. Tøft mens økedøgnene stod på, men det lønte seg jo i det lange løp. Lykke til, håper det ordner seg snart så du får litt hvile!
Roketikka Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Mine barn har alltid vært hyppigere på puppen på kvelden. Du skriver ikke noe om hvordan hun er på natta men hvis hun sover hele natta tyder det jo på at hun "spiser seg opp" til natta da kanskje? Sånn har mine også vært. Slitsomt på kveldstid, men veldig godt når de endelig sovner og sover flere timer i strekk da...... Ellers har jeg vel ingen gode råd egentlig... Ikke så enkelt dette!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Når min gutt var 3.5 mnd begynte jeg med grøt og da hjalp det på han:) før det pumpet jeg overskudd om morgenen evnt mme så han fikk flaske om kvelden,men det nytter vel ikke når hun ikke tar den.. Hva me pappaen gir henne flaske?? vi begynte med samme dag som vi kom hjem etter læring fra sist unge,hun var så knyttet til meg at jeg var bunden i huset i et år å hun tok ikke flaske,ALDRI om det skulle skje igjen!!!!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Datteren min var sånn i 2-3 uker rundt 3 mnd. Jeg leste om at økedøgn kan vare lenge, så jeg smurte meg med tålmodighet og begynte ihvertfall ikke med grøt. Og det er jeg glad for nå, for melkemengden har økt betraktelig på kveldstid, slik at hun blir mer mett til hvert måltid. Nå legger hun seg mellom 19-20 (er straks 4,5 mnd). Håper det ordner seg for deg, det hørtes veldig slitsomt ut at hun ikke klarer å finne søvnen.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Har det akkurat likt som deg. Alle mine barn har vært slik. Kjempeslitsomt. Holder på frem til han sovner ved 11 tiden på kvelden. Hjelper de kveldene mannen er hjemme (jobber mye kveld), og da får han flaske (mme) Det hjelper en stund, men pupp er han avhengig av for å sovne om kvelden i våres seng. (han er 11 uker straks)
Gjest Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Jeg begynte å gi min flaske ved kvelden så jeg var sikker på at hun var mett. Altså flaske med morsmelk. Måtte amme henne som vanlig på natten. Av smokker tar min kun NUK anatomisk utformet i silikon. Kjøpte flasker i samme serie. Fungerer veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå