Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en sønn for 3 uker siden, er i fin form men våkner hver natt at jeg er våt av svette. regner med at det skyldes hormoner. Det er uansett veldig ubehagelig, noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også veldig plaget med det til å begynne med. Går ut fra at det er hormoner... Det ga seg i alle fall etter en stund, men jeg husker ikke hvor lang tid det tok, kanske et par måneder...

Skrevet

Jeg svetter urimelig mye under nattamming (er ofte veldig varm en stund før hver ammestund, antakelig når det har fyllt seg opp), det siler og blir helt våt i håret, og blir litt kald etterpå. Har vært sånn i tre måneder nå!

Skrevet

Ja, dette hadde jeg også. Spesielt de døgnene like etter at melkeproduksjonen var i gang for fullt. Hadde ei natt på sykehuset hvor jeg var helt gjennomvåt og har hatt det etterpå også. Jeg spurte om dette mens jeg var på sykeh. og de mente det var kroppens reaksjon på hormoner i sving og melkeproduksjonen som var i gang osv... Så er nok helt normalt! Selv om det er veldig ubehagelig......

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Når man er gravid får man mer vevsveske i kroppen, dette kvitter kroppen seg med etter fødselen i form av svette. Det var tilfeldig at min jordmor informerte meg om dette på siste kontrollen før fødselen, men var greit å vite fordi jeg svettet selv mye de første 2 ukene! Man svetter også hvis man har hatt mye vann i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...