Gå til innhold

Stakkars meg! (syteinnlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare klage litt for nå begynner jeg å føle meg temmelig gravid :( Jeg er nå 35 fullgåtte (UL) eller 36 fullgåtte (mens) uker. Alt er galt..

De siste par ukene har vekta virkelig hoppet i været og jeg ser jo hvor den er.. i bein og hender og til og med på ryggen og i ansiktet, jeg er proppfull av ødemer! Jeg har hodepine og har hatt synsforstyrrelser, har vært forkjøla i en hel måned nå og det virker ikke som det skal gå over. Jeg er søvnig hele tida men mulig det bare er fordi øya er så hoven at det føles som de er halvt lukket.. tårer renner også i ett sett (ikke fordi jeg griner)! Baby er overalt i magen fra nede i lysken og opp til mellom lungene et sted (men er i hvertfall glad for at h'n beveger seg masse nå). Å prøve og sove er en lite morsom spøk og det er direkte smertefullt og er vel egentlig sikkert grunnen til at jeg plages med hodepine og nakkevondt.. Sover på ryggen enda, for å ligge på sidene gir meg bare kynnere og er kjempevondt så ligger vel med press på vena cava hver natt. Bekkenløsningen gjør at jeg nå er såpass handicappet at jeg bare kan glemme å være ute i aktivitet, noe som har betydd kjempemasse for meg frem til nå nylig!

Baby var kjempestille for ca. ei uke sida og jeg prøvde å komme inn til en ekstra kontroll men det var slett ikke mulig virket det som- virka som hun tlf dama gjorde narr av meg!! Så har ikke gidda å prøve mer etter dette.. bare krysser fingrene for at ting ikke er for galt! Er nemlig fullt klar over at jeg begynner å få mange symptomer på svangerskapsforgiftning nå!

Blodtrykket har lugget på ca. 130/80 fra starten av og sist mnd var den på ca. 135/86 så det har jo ikke steget masse liksom, men det er jo temmelig nært grensa for høyt blodtrykk uansett (140/90)

Har vanlig kontroll hos jordmor I MORGEN og guri, dette er jammen den kontrollen jeg føler at jeg virkelig trenger!! Har bare hatt 4 kontroller før nå, og føler kanskje det burde vært en kontroll i uke 34 eller rundt der i tillegg til denne 36ukerskontrollen, særlig ettersom det er UMULIG å få komme inn til sjekk mellom kontrollene! Har jo vært frisk som en fisk på de andre kontrollene og nå har liksom ALT kommet på en gang!

Er så redd for at om det er svangerskapsforgiftning at det betyr at det er noe galt med lille babyen.. skulle visst være en mulig årsak :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hærrefred da!! Dette var jo ikke bra i det hele tatt. Du er klar over at des mer du går å bekymrer deg, desto mer stiger blodtrykket ditt, noe som igjen øker sjansen for svangerskapsforgiftning, som igjen øker blodtrykket. Veldig ond sirkel det der. Det kan da ikke være mulig at du ikke fikk komme inn på en ekstra sjekk??? Hvor går du på kontroller enda da? Kan du ikke ringe direkte til fødeavdelingen eller lege eller noe, sånn at du ikke trenger å gå å være redd! Går selv til kontroll to ganger i uken pga høyt blodtrykk, og der sier de at man skal ringe, og IKKE VENTE hvis man kjenner lite liv. For det er så lite som skal til for å berolige både mamma og blodtrykk.

Men så må du kjefte litt på deg selv også, du burde stå mer på kravene, kreve å få komme inn, si at dette finner du deg ikke i. Det er jo lillesnuppen i magen som skal ha det bra, og det er jo det viktigste i verden akkurat nå.

De på min lokale fødeavdeling kommer sikkert til å sprette champangen når jeg er ferdig å være gravid, for jeg er der oppe OFTE. Men det skiter jeg i, jeg har et stort behov for å føle meg trygg og ivaretatt, og det er jo tross alt det jordmødrene får betalt for. Ærlig talt asså :D

Skrevet

Var det føden eller helsestasjonen som avviste deg?

det der må du ikkefinne deg i!!!!

Den tilstanden du er i nå minner meg mye om hvordan jeg var når jeg nesten misten min førstefødte...

Jommen godt du skal til Jm i morgen, og om hun ikke sender deg videre til sjekk, så ringer du føden og FORLANGER en skikkelig sjekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...