Gå til innhold

Henteklær til vinterbabyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere andre som venter vinterbabyer (eller som har hatt vinterbabyer før) tenkt til å ha på/hatt på babyen når dere reiser hjem fra sykehuset?

Føler meg VELDIG førstegangs her jeg sitter, to måneder før termin, og bekymrer meg for at jeg ikke helt veit hvor mye klær som er nok ;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv førstegangs, men har fått moren min til å strikke en dress i babyull, med sokker, lue og votter. Tenkt til å ha ullbody og ullstrømpebukse under. Kommer nok også til å ha et ullteppe rundt i bilsete. Teppet brukes om det er nødvendig. Har heldigvis en kort kjøretur hjem.

Skrevet

Ull er alltid en sikker vinner sies det! Til min baby har jeg pakket klart body og en tynn bukse i bomull, og går for hentesett i babyull som min mor har strikket. Jakken er hette på, så på hodet får den lille i tillegg til hetten en bomullslue. Denne babyen blir født i oktober, men jeg hadde omtrent det samme på jenten min som var født i januar.

Som regel er det jo bare ut av sykehuset - inn i bilen - inn hjemme, så de er jo ikke så mye utendørs. Det som også er greit å ha med er et godt teppe, gjerne i ull, slik at du enkelt kan justere underveis.

SÅ - et godt triks som hjelper deg hele babyperioden: Sjekk babyens nakke om det er passelig temperatur der. Klamt/svett= for varm baby, kald nakke= kald baby, moderat temperatur= fornøyd baby :))

Ellers tror jeg du kan stole litt på morsinstinktet når du kommer så langt. Ikke bekymre deg for mye over slike ting i forkant. Det går nok så fint :) Og du- er du veldig usikker når du er på vei ut fra sykehuset; spør de som jobber på barsel, de kan nok hjelpe deg :)

Skrevet

Takk, takk! Jeg var visst ikke helt på bærtur med det jeg tenkte å ha på, når jeg ser hva dere brukte/skal bruke :)

Regner med å ta på ullbody, ullstrømpebukse med ullsokker utafor, ei vanlig sparkebukse, jakke strikka av mormor og ei god lue. Også har jeg strikka et teppe jeg tenkte å ta over henne i setet om det trengs.

Det er jo ikke langt fra sykehusdøra til den oppvarma bilen akkurat heller. Så det går vel bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...