Gå til innhold

Datt ned kjellertrappa....

Anbefalte innlegg

Her er min "skrekkhistorie" fra helga. (den ender godt da;) )

Jeg var så klønete og uheldig at jeg datt ned kjellertrappa fredag kveld, ble skikkelig redd for at det hadde skjedd noe med jenta i magen, (22 uker, de prøver som regel ikke redde de så tidlig hvis fødselen setter i gang) men ettersom jeg ikke hadde noen samentrekninger eller smerter greide jeg å roe meg litt. Helt til jeg kom på badet og skulle kle av meg for å sove, da oppdaget jeg blod i trusa!! Panikk!!!

Panikken grep om meg, heldigvis har jeg en samboer som holder seg rolig i slike tilfeller, (der hvor jeg er hysterisk) han ringte sykehuset og forklarte hva som hadde skjedd, jeg fikk beskjed om å legge meg ned på gulvet med en pute under rumpa og prøve å puste normalt (ja, særlig det..) og så kom det to ambulansemenn og hentet meg ut i ambulansen og dro opp på sykehuset (som heldigvis er bare 6-7 min unna).

Der ble jeg undersøkt i alle retninger, blodtrykk, puls, hjerterytmen på lille jenta og vi fikk en grundig UL. Alt så bra ut, ingen blødninger i livmoren eller ved morkaka, og livmormunnen var lukket. Alt så bra ut med lille jenta, som til da hadde ligget helt stille og ikke rørt seg, (til min store fortvilelse) men når overlegen på føden kom med UL apparatet så begynte hun å sprelle og veive og turne rundt, og alt så helt bra ut :D

Fikk beskjed om å være på sykehuset til dagen etter, da de ville se ann blødningen i løpet av natten.

Den stoppet heldigvis samme kveld, og vi fikk lov å dra hjem lørdag morgen etter en sjekk!

På lørdag var jeg helt utmattet etter det som hadde skjedd, både fysisk og psykisk.. Ble jo mørbanket i fallet, rumpa og lårene ble svarte/lilla, og bekkenet sa i fra at jeg skulle ta det med ro, og tanken på at min klønethet kunne gjort så veslejenta kunne ha blitt borte fra oss var jo også ganske så tung.

Heldigvis gikk det bra, de små er godt beskyttet så tidlig i løpet, men vi fikk oss en skikkelig støkk begge to, og jeg har fått streng beskjed om at jeg må gå som en gammel dame i trapper. Ta ett og ett trinn saaaakte, og holde meg godt fast!

Mitt råd er, hold dere på beina damer!!! Man veit aldri hva som kan skje!! Og ring for guds skyld på sykehuset en gang for mye, enn en gang for lite!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142370150-datt-ned-kjellertrappa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...