Gå til innhold

Flere som har vondt i rumpa????

Anbefalte innlegg

Jeg har det i allefall. Når jeg sitter lenge får jeg smerter øverst oppe mellom rumpeballene. Dette er skikkelig ubehagelig syntes jeg. Klarer ikke sitte lenge i ro. Jeg må enten stå, gå eller ligge. Å sitte lenge går bare ikke...Flere somhar det slik??? Jeg lurer på om det er bekkenet som begynner åskrangle og er jo bare 10+5.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142370092-flere-som-har-vondt-i-rumpa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke om det kan være det som har skjedd med dere, men ei jeg kjenner fant ut like før fødselen at hun for mange år siden hadde knekt halebeinet, og dette hadde vokst sammen feil, dvs innover. Så baby`n måtte tas med keisersnitt, og hun kunne ikke føde normalt.

Ikke for å skremme dere, men har dere falt hardt en gang, kan det jo være verdt å sjekke det? :)

Takk skal du ha coockie:)

Helt rett det du skriver utifra hva jeg har googlet meg til. Jeg har aldri slått eller knekt halebeinet som jeg vet. Men, vanlig å få vondt hvis man har skadet halebeinet tidligere. Det står også mange steder at det er hormonelt, og for noen kommer det i forbindelse med bekkenløsning. Noen har også vondt i halebeinet når livmoren vokser.

Mange får bare vondt i halebeinet og ikke noe mer. Så håper på at det ikke blir værre. Skal til legen i morgen på ul, og skal spørre om det er noe jeg kan gjøre for å forebygge i form av øvelser. Er vel bare de standard øvelsene for bekkenet for gravide tenker jeg. Ellers står det at man ikke skal sitte på hardt underlag, ha en tempur pute f.eks. Og ligge på sidene.

Har også vondt i rumpa, men det kommer og går litt, vondt midt inni rumpa og så skyter det ned i det ene benet.

Kjenner igjen dette og det er akkurat det samme jeg hadde når jeg gikk gravid med jentungen for 5 år siden. Begynte da med bekkenløsning i uke 12-14 og fikk da også isjiasnerven i klem, slik at det strålte ut og nedover det ene benet. Var virkelig ubehagelig og kjenner tendenser allerede nå, og jeg er bare 9+0 i dag...

Fikk behandling av fysioterapeut forrige gang, men synes ikke det hjalp noe, gikk mye bedre da babyen festet seg i slutten av svangerskapet og etter fødsel hadde jeg ingen problemer, så håper at det ikke blir varige mèn denne gangen heller, men at det går over etter fødsel :)

Klems

Hei. Jeg knakk halebeinet naar jeg var 15aar slik at det gikk innover födselskanalen. Fikk beskjed om dette da jeg skulle föde mitt förste barn 27aar gammel. De sa de ville la meg pröve aa föde, men sto klare til keisersnitt hvis det ikke gikk. Men heldigvis födte jeg en velskapt datter paa normal maate da, og en sönn 3 aar senere. Naa er jeg 36 og gravid med 3, som jeg ogsaa vil föde normalt. Men jeg husker jeg hadde mye smerter i rumpa under graviditeten:/

Haaper dette hjalp litt:) Lykke Til:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...