Gå til innhold

Første mens etter abort

Picea abies

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig fått igjen menstruasjon etter utskrapning for for 4-5 uker siden. Jeg fikk omtrent umiddelbart urinveisinfeksjon sammen med voksende menstruasjonssmerter. Nå har jeg fått antibiotika mot Ui'n, men menssmertene i dag er brutale.

Så spørsmålet er vel; er dette normalt, er det noen andre som har opplevd kraftige menssmerter først mens etter abort>? Omtrent sengeliggende i dag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre aborter bak meg, og min erfaring er at mensen er litt rar den første gangen etterpå. Blødningen har gjerne rar farge, og det gjør ofte, som du skriver, ekstra vondt. Kroppen er litt ute av rute, liksom humøret, så det tar litt tid før alt er som det pleier igjen.

Vær dessuten glad for at du har fått mensen igjen, for da er du i rute med eggløsning, i tilfelle dere vil prøve å bli gravid på ny... :)

Skrevet

Einig med Erle79. Første mens etter abort er rar. Eg hadde sterke menssmerter ved første eggløysning, første mens og andre eggløysning. No har eg mensen gang nr 2 etter abort. Eg har ikkje smerter i det heile tatt no, men har ein del klumpar i blodet som kjem ut. Kanskje alt ikkje var kommt ut likevel....???

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Jeg hadde en kraftig blødning første menstruasjon etter aborten, men ingen smerte

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde BO og fikk utskrapning. Jeg fikk min mens etter eksakt 32 dager, akkurat ferdig med den nå (har ellers aldri hatt regelmessig mens). Min HCG var ca 3500..da det ble oppdaget at noe var galt, skulle ha vært i uke 12. Jeg hadde ingen kraftigere mens enn det jeg har hatt tidligere, selv om jeg ble advart mot det på sykehuset og at dette var helt normalt dersom jeg fikk det.

Jeg prøvde bare for skøys skyld å ta eggløsningstester før jeg fikk mensen, den slo ut positivt etter 17 dag etter utskrapning. Vi prøvde å bli gravide da... men lyktes da ikke. Så nå går jeg bare å venter på ny eggløsning for å se om det blir klaff da!!

Lykke til dere andre!

Vi må bare prøve igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...