Gå til innhold

Sover bare 30-45 minutter i slengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull 3 mnd har den siste uken bestemt seg for bare å sove korte perioder, og er da også veldig fort trøtt igjen. Blir litt slitsomt dette. Blir også hyppigere amminger og styr. Dette med sovingen gjelder også når vi er ute og triller, stort sett. Tidligere kunne han sove 3 timer midt på dagen i vogna.

Hva skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min på 6mnd har aldri sover mer enn 30-45 i slengen på dagtid,ikke på natta heller inntil nylig (siste to ukene).

så frem til han var nesten 5mnd var han våken ca 1.5time før jeg måtte legge han for en dupp på 30-45min, så våken 1.5 time og legge igjen,og sånn holdt vi på.

Nå er det ca 2 timer mellom hver dupp.

Årsaken til at mange barn våkner etter så kort tid er at de da går over i en lettere søvnfase etter 30-45min, og istedet for å sove lett videre så våkner mange.

Skrevet

Jeg har en på nylig fylte tre måneder som også har skiftet soverytme fullstendig den siste uka, så kanskje det er vanlig i den alderen? Helt annerledes hos oss da. Han har aldri sovnet før 23-24-tida om kvelden før, nå sovner han som en stein klokka 20. Bare plutselig skjedde en dag. Og tidligere har han knapt sovet på dagen, og da bare fem-ti minutter nå og da, ikke noe rytme og aldri lenge i gangen. Nå blir han plutselig stuptrøtt noen ganger om dagen (ikke funnet ut om det er noen rytme på det ennå) og jeg legger ham i senga og han kan sove i 45 minutter (noe som er lenge til å være ham).

Det kan sikkert gå seg til igjen, men de skifter nok bare litt rytme av seg selv innimellom:)

Skrevet

Sånn var Knerten også på den alderen. Men han sluttet tvert med de korte duppene da vi gikk fra 3 til 2 dupper på dagtid.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vår var slik frem til han begynte å sovne kl 19.00 om kvelden. Nå har han økt til 60 min! ;-)

Gjest Aprilbaby <3
Skrevet

Jeg leste et eller annet sted at det var gjort en slags forskning på at babyer ofte sov i ca 45 min av gangen. Begynte å tenke på dette da min jente gjør det. Kan stille henne inn på klokken, etter 45 min er hun våken, hehe. Nå er hu 5,5 mnd å gjort det siden hun ble født omtrent. Dette gjelder ikke om natta da.

Skrevet

Ser innlegget mitt i går forsvant. Vi har også ca 2-timersskift (våken ca 1,5 time, sove ca 30 minutter). Det er vel bare å venne seg til det, men håper det snart kan bli en time i slengen og f.eks to timer våkentid :-) Er litt vanskelig å få gjort noe (barseltreff, barseltrim, kafebesøk etc) med slike intervaller. Men har er jo liten ennå.

Skrevet

godt å lese at det er mange andre som er slik også! Begge mine har kun sovet korte lurer fra de ble født... og aldri lenge på natta heller...

Nå er minstemann 7 mnd og jeg begynner å bli rimelig klar for at han kan sove litt lenger altså!!

Vet jo at det går seg til da... storebror her har jo blitt en engel når det gjelder søvn.. nå sover han fra 20- 08 kanskje også 08.30... så skal så absolutt ikke klage! Har bare vært en tøff vei å komme dit! Hatt mange morgener 05.15... og mange dager med korte lurer! Var først etter bhg start og han begynte med kun en lur på dagen at han sov en lang lur på nesten to timer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...