mamma-x-3 Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Disse faktorene vil holde oss naturlig friske og robuste nok til å takle og tåle sykdommer - 100% vaksinefritt: 1. God hygiene: rent vann, frisk luft, ren mat 2. Godt kosthold: Fokus på variert kost, Fokus på næringsinnhold Gode råvarer Unngå tilsetningsstoffer og ferdigmat, Unngå (kutt ned på) de "tre hvite": salt, sukker, hvitt mel 3. Sunne omgivelser: Unngå omgivelser med høy forurensning (inne/ute) Unngå for tette hus Unngå røyk Unngå fuktige rom (muggsopper) 4. Tenk positivt! Ha en positiv innstilling til sykdommer når de evt. kommer. Fokusér på å at du vil bli frisk. Ikke at du er syk. 5. Le litt hver dag! En sterkt virksom "medisin". 6. Beveg deg! Gå daglig, og sett av tid til moderat trening. 7. Søk sollyset! Solen gir D-vitaminer. 8. Vær nysgjerrig på livet. Møt utfordringer. Løs floker. 9. Vis takknemlighet. 10. Gi kjærlighet. Og vær modig nok til å ta hys på den. Et godt uttrykk min oldemor pleier å si er: "Friske folk blir ikke syke" (hun er 92 år og uvaksinert. Oppvokst på gård og en flott ambassadør for alle punktene på listen over). Og til sist: Takk 100% nei til vaksinesprøytene - så barna dine får en sunn start på livet. Uten "hanglingen" vi får høre er helt normalt! Og med langt mindre risiko for å utvikle allergier og astma. :-)
EJ09 Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 11. Ta barnevaksinene, så du ikke blir syk av sykdommene de beskytter mot, samt deres til dels meget sannsynlige komplikasjoner. I tillegg beskytter du dem som ikke kan vaksineres pga. sykdom, samt dem som er så unge og små at de ennå ikke er vaksinerte. 12. Forhold deg til fakta når det gjelder vaksiner, og ikke til overtro om at man ikke kan bli syk dersom man er frisk, slik mamma-x-3 forsøker å få noen til å tro.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 13. Gjør hva du vil i forhold til å vaksinere eller ei, la bitterheten ligge igjen hos øvrige generasjons mødre 14. Ta ditt valg og la være og misjoner ovenfor andre
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Kjære vene, dette er vel noe av det mest ignorante og banale vås jeg har lest i hele mitt liv. 1. God Hygiene - greit nok, den er vettug. 2. Godt kosthold - viktig, men ingen mirakelkur. Det er ikke alle sykdommer som kommer utenfra. Noen ligger i genene, og uansett hvor mye kamillete eller gulerøtter du har i deg, så blir du syk uansett. 3. Sunne omgivelser - fint om man kan velge det, men ikke alltid like enkelt å unngå om man vil møte andre mennesker i ny og ne. 4. Tenk positivt - bullshit! Dette er bare noe vås vi er påført for at du i tillegg til å ha blitt syk skal ha dårlig samvittighet for at du ikke var positiv nok til å holde deg frisk. Det gjør ingen forskjell i det hele tatt når du først har fått influensa, farang eller forkjølelsesvirus i kroppen om du er positiv eller negativ. Sjuk er du og frisk blir du selv om du synes synd på deg selv. 5. Le - Jada, utløser gode hormoner og alt det der, men som min gode venninne som er født med et defekt immunforsvar sier : skal jeg liksom le på meg IgA produksjon? 6. Trim - fornuftig i forhold til livsstilssykdommer 7. D- vitaminer er fint - det er ikke hudkreft. 8. Og det skal hjelpe mot...? 9. Dokumentasjon? 10. Godt for den mentale helsen, matlysten og gleden i livet, men hjelper dårlig mot virus. Tvert imot er risikoen for å bli oftere forkjøla større når man bor tett på andre. Du velger elegant å se bort fra den viktigste faktoren når det gjelder å holde seg frisk: gode gener! De kan du ikke gjøre noe hverken fra eller til for, genene er der, og har du arvet et dårlig immunforsvar, gener for diabetes 1, astma, cystisk fibrose, leddgikt og annen moro, så nytter det ikke veldig med å søke utfordringer og være takknemlig og positiv. Så det er flott om du og familien din holder dere friske på det viset. Men ta ikke all æren for det selv, mye av det skyldes flaks i det genetiske lotteriet. "Jeg skiller mellom tre typer uflaks. Konstitusjonell uflaks er uflaks med faktorer som er utenfor din kontroll fordi du ikke kan endre dem, som gener og oppvekst. Situasjonsuflaks er uflaks med faktorer som er utenfor din kontroll fordi de blir påført deg, som ulykker og epidemier. Uvitenhetsuflaks er uflaks med faktorer som er utenfor din kontrll fordi du ikke kjenner til dem. Samlet sett betyr dette at uflaks er den viktigste årsak til nesten all sykdom." Ståle Fredriksen, lege
mamma-x-3 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2010 Punkt for punkt står jeg inne for! Rubbel og bit. At noen dessverre har svakere immunforsvar, er jo veldig leit og krever nok enda skarpere fokus på kosthold og livsttil (håper inderlig ikke vedkommende vaksinerte seg!), men her kan også homeopati og naturmedisin bidra til å styrke tilstanden på sikt. Og fokus på sunne levevaner er avgjørende - spesielt for slike :-D Du skriver: ...."Tvert imot er risikoen for å bli oftere forkjøla større når man bor tett på andre."... Tull og tøys! Vi bor midt i byen, og blir slett ikke forkjølet mer forkjølet av det, selv om de rundt oss til stadighet blir det. Guttene våre har nesten aldri opplevd forkjølelser. Vel, ørebettennelse hadde én av dem etter en sydenreise en gang. En runde hos homeopaten var nok til å ta knekken på den plagen. Og det har aldri gjentatt seg. Ellers er de til det kjedsommelige robuste. Du ser, er man vaksinefri går det finfint å gå i barnehagen, på skolen, i gatene, på jobben, i byen, ut med vennene og på kafe blant folk med smitte - uten å risikere stort. Kroppen er naturlig robust og sunn til å takle det. Og stå i mot. Vi ble kontaktet av barnehagen vedr guttene våre, som aldri så ut til å følge den "normale" gangen med gjentatt smitte, småfeber og forkjølelser. Vi fikk høre at vi kunne vente oss mye småsykt i begynnelsen - innen barna "gikk seg til". Igjen tull og tøys! Det skjedde jo ikke. Vi var glade de var interessert i å vite årsak og virkning, men som ventet ble svaret vårt noe de ikke kunne forstå eller forholde seg til, som de sa. "D- vitaminer er fint - det er ikke hudkreft." Så var det å leve med måte, da. Prøver du mobbe? Nice try. Videre parerer du: "---Sunne omgivelser - fint om man kan velge det, men ikke alltid like enkelt å unngå om man vil møte andre mennesker i ny og ne." ??? Javisst, sunne omgivelser kan man så klart etterstrebe. Godt hjemmemiljø, frisk luft/utluftinger, røykfritt, ut i natur etc etc. Tenk etter litt selv :-) Det har forsvinnende lite med å gå ut blant folk eller ei...Hva i all verden mener du her? Viruser og bakterier florerer rundt oss. Noen klarer bare å gå klar det meste. Og vi vet personlig hvorfor. Om punkene overfor ikke er relevant for dere med vaksinerte barn, blir deres sak. At flere og flere er interesserte i å finne ut mer om vaksiner og sammenhenger, gleder meg derimot stort! Og at flere tenker over hva de putter i munnen og hvordan de lever er rette veien å gå mot bedre helse uansett. 100% vaksinefritt liv gir bonus så det holder. Anbefales! :-D Og jeg fremmer denne artikkelen som viser en normal norsk familie som endre kosthold - og som radialt bedre den generelle helsetilstanden. Slik skal de gjøres! (Og i tillegg ligge unna de overhyppige vaksinedosene) http://www.dinmat.no/Temasider/Artikler/Mat-og-helse/Mat-som-medisin/Familien-ble-medisinfri-med-bedre-kosthold
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Og så kan du forklare dette med å ta utfordringer, tenke positivt, være takknemlig osv...
mamma-x-3 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2010 Tenk selv, og lykke til :-D Og sjekk artikkelen jeg la ved - verdt å titte på som en kommentar til det hele...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Om du bor midt i byen, så bor du ikke i et sunt miljø. Kullos, svevestøv, parfyme, røyk, annen forurensing som irriterer luftveiene og på sikt kan gi store plager. Du vet vel at lungene til en som har levd hele livet i en by ser ut som lungene til en som røyker? Skal du satse på et sunt miljø rundt deg til enhver tid så bør du bo i frisk luft. Det vet jeg, for jeg ble syk av å bo i byen, selv om jeg tenkte positivt, spiste sunt, trente og sikkert var både takknemlig og ga kjærlighet. Solte meg gjorde jeg også. Mao. UFLAKS! Det er ganske arrogant forøvrig å påstå at hovedårsaken til at barn blir syke er at de er vaksinert, spesielt når du ikke kan dokumentere det. Jeg kjenner to uvaksinerte barn som har vært mere syke enn mine vaksinerte. Da veier vel det opp for dine uvaksinerte og viser at vaksine/ikke vaksine ikke nødvendigvis er fasiten på om man blir ofte frisk eller syk. Håper du ikke møter deg selv i døra en dag...og forresten, hvorfor trenger dine barn homeopati når de er syke om du følger alle punktene dine over? Burde de ikke da være bare friske?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Beklager, jeg har tenkt og tenkt, men jeg skjønner det ikke. Det er derfor jeg ber deg om å forklare meg det. Og om du hadde kunnet så hadde du kanskje gjort det? Svaret ditt bekrefter i grunnen min mistanke om at det bare er noe ubegrunnet vrøvl, så om du vil lære meg noe nytt og kanskje få meg til å se annerledes på det, så må du nesten forklare det for meg. Gjerne troverdige linker om du har det.
mamma-x-3 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2010 Bor du i byen og blir syk av det kan et lurt veivalg være å flytte fra nettopp disse omgivelsene - eller uansett søke naturen og omgivelser hvor man fåt helsegevinst i retur. Det handler om å se faktorene som fremmer god helse og søke dem :-D Om du gidder å gå vaksinene i sømmene, vil du se at det er langt fra arrogant å takke nei. At gevinsten videre blir så grunnleggende positiv er klart inspirerende. Må nevne at det er alvorlige tilfeller av allergier, astma og matintoleranser i nær familie på begge sider (min manns og min). Så det er så som så med genene i familien. Det var en av hovedgrunnene til at vi valgte bort vaksinene til å begynne med. Min mann er selv allergisk og jeg har snev av høysnue. Men våre tre gutter på 6, 14 og 16 går altså helt klare. Effekten av å ikke vaksinere var både overraskende og inspirerende fra dag én. Eldstemann var jo aldri plaget av noe som helst. Andremann likedan - og nå sistemann. Hva er oddsene for dette? Som jeg sa, det handler ikke om å unngå alle sykdommer. Men en gang ørebetennelse på tre gutter er unntaket som bekrefter regelen .-D Å prøve å leve sunt er gir gevinst, vaksinerte eller ei. Dessverre er det ikke nok til å friskemelde vaksiner av den grunn - selv om de fleste klarer reaksjons-"brasene" tilsynelatende greit. Vi får håpe ingen av oss møter oss selv i døra. Dette er ikke et sort/hvitt valg. Håper dine holder seg friske og allergifrie. Tallene rundt oss viser en stygg kurve.
MortenO Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Du har ikke tenkt på at en av faktorene som er medvirkende for at dine uvaksinerte barn har holdt seg friske kan skyldes gruppeimmunitet? Hvis 'alle' rundt dere er vaksinerte blir dere heller ikke eksponert for smittestoffer..
mamma-x-3 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 30. september 2010 Når det gjelder å stå imot halsbetennelser, bronkitt, forkjølelser, allergier, barnehage"feber", omgangssyke, osv osv nytter det ikke å komme med gruppeimmunitet-ballen. De er enkelt og greit robuste. Og denne tilstanden gjelder svært mange uvaksinerte barn. Internasjonalt.
mamma-x-3 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 30. september 2010 Appropos gruppementalitet. Ellers har vi reist mye, Egypt, middelhavslandene, Tyrkia, Asia, Tunisia og Latin-Amerika. Land vi skulle "frykte" med våre uvaksinerte. Vi gjemmer oss ikke bort fra områder med sykdommer. Poenget mitt er at sykdommer takles fint med vår høye levestandard og fokus på hvordan leve sunt. 100% forebygging uten vaksiner. Og det virker :-D
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Eller så har dere hatt flaks...
ostepop123 Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Jeg stemmer i anekdotene til mamma-x-3! Det virker jo som om det er gangbar argumentasjon? Forleden var jeg på besøk hos min svigerinnes og hennes familie, de har to barn på 8 og 5. Fullt vaksinerte. Og min svigerinne kommenterte tilfeldigvis at barna hennes er bemerkelsesverdig friske, og nevnte spesielt at eldstemann, som jo er skolegutt, aldri har vært borte fra skolen. Dermed bør det vel være bevist, mamma-x-3, at vaksiner ikke er farlig? (Kuriøst nok nevnte hun forøvrig også at en av mødrene til yngstemanns venner var svoren homeopatitilhenger, og kom løpende med arnica-piller så fort barna falt av husken eller skulle komme til å gråte for ett eller annet. Ikke bare sine egne barn, men også bl.a. min svigerinnes. Jeg tror ikke min svigerinne er så opptatt av homeopati, men hun var nok svært provosert over det hun mente var å lære barn å ta piller for alt mulig...)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #16 Skrevet 3. oktober 2010 Man gjør så godt man kan, mødre, også denne arnikapille mamman. Din svigerinne gjør det på sin måte. Nå må man prøve å holde seg unna morsrollen oppi det hele
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 Det viser til et stort sunnhetstegn og tenke slik om en annen mamma. Dette hørtes riktig så koselig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå