Gå til innhold

Lite liv i uke 20.. flere?

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 20. Har kjent den lille sånn ca i 3uker, men kun små bobler som sprekker. Kjenner ikke liv vær dag enda! På ultralyd fikk vi vita at morkaka ligger framme på min høyre side. Spurte jordmor om at dette kan være grunnen til at jeg ikke kjenner så mye liv enda, men fikk ikke noe klart svar! Det jeg kjenner av liv er kun nede ved skambenet på venstre side.

Noen som vet? Blir litt bekymret..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142369778-lite-liv-i-uke-20-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noen grunn til bekymring! Jeg er gravid for første gang og har knapt kjent noe liv før denne helgen. Kjennes ut som små dytt, men er fortsatt litt usikker. Og jeg er 20+4 i dag.

Det sies mange ikke kjenner liv før godt etter uke 20!

Nyt heller boblene, så blir det nok mer spark etterhvert. Det gleder jeg meg til!

Ja det er vell sant. Og de små boblene nytes :)

Jeg venter mitt 3barn da. Husker godt at med min første kjente jeg liv først rundt uke 18 med min andre kjente jeg liv rundt uke 15. Så er veldig sent denne gangen. Men ingen svangerskap er vell like!!

Hei du:)

Jeg har det likedan og er nå i uke 19. Har kjent de små boblene innimellom, men det er vanskelig å vite om det er "lille" jeg kjenner eller ikke. Har forstått på andre at det er ganske vanlig som 1.gangs å ikke kjenne spark før etter uke 20 :) Jeg skal på ul i morgen og er kjempespent på om alt er bra, og er vi riktig heldig så får vi vite kjønn også :)

Blueeyes

Jeg er i uke 21 og har foranliggende morkake. Jeg kjenne nesten ikke tegn til liv i d hele tatt, og fikk beskjed av jordmor at det var vanlig pga morkaken som ligger forann og virker som en egen støtdemper :)

Tror nok ikke det er grunn til bekymring :)

Jeg kjente veldig lite før jeg var midt i uke 22.

Jeg har også foranliggende morkake og er første gangs.

Nå kjenner jeg noen smådytt hver dag, men det er ikke veldig mye. og ikke hver dag. Er nå i uke 23+4. Et par ganger siste uken har jeg kjent skikkelig spark, det var gøy. Men tror det med morkakens plassering har veldig mye å si, sannsynligvis kommer det veldig ann på hvordan babyen ligger og hvor han sparker i forhold til denne. Ikke vær bekymret :-)

Annonse

Hei;:) Jeg også kjente lite liv rund uke 20. Jeg kjente første livstegn fra nurket i uke 16, akurat slik du beskriver det som bobbler som sprekker.

Nå er jeg i uke 23, og hele magen beveger seg når jeg ligger på ryggen når nurket sparker. Jeg har foranliggende morkake og har derfor fått beskjed fra jordmor om at det er derfor det tok litt lenger tid før jeg kjennte "skikkelige" spark:) Du vil etterhvert kjenne mer, og det er heilt herlig:D Lykke til:)

I vennegjengen min hvor det er flere gravidmager er det vi med gutter som har kjent tidlig, og jente har kommet senere med bevegelsene sine. Det er sikkert tilfeldig, men alle tre med jenter tok det lang tid før de kjente, ei i ca uke 20 hun ene i 22 og hun andre kjente egentlig ikke noe som helst før uke 23. Mens vi to med gutter var i uke 16 og 17. Alle førstegangs. Så det er super individuelt! :)

Og morkaken din er som andre nevner støtdemper..!:) Tenker babyen din koser og slapper av inni der, plutselig så begynner du å kjenne det mer tydelig! :) Med meg forandret det seg veldig på bare en uke.

Og det er ikke alle som får de kjempe sparkene heller, noen får mer sånn "romstering", som en sakte orm som bukter seg:)

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg! :)

Slapp helt av!

Om alt var fint på ul, er det nok helt sikkert det nå også.

Har du morkaken foran, er det som en kraftig støtdemper for den bittelille babyen din. Husk på at den ikke er store greia ennå og ikke er så sterk.

At du kjenner nede på venstre side virker jo naturlig om morkaken ligger nede til høyre.

Jeg har morkaken foran selv, og kjente ikke noe spesielt før i uke 23. Men det gjør jeg nå. Noen kjenner liv tidlig, andre senere. Det er helt normalt:-)

Du trenger ikke å stresse med daglig liv før du nærmer deg uke 24-26 - innen den tid er jeg sikker på du kjenner og kanskje også ser spark og bevegelse:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...