Gå til innhold

Jeg trenger deres hjelp jenter!! Full av angst idag..

Anbefalte innlegg

Hei dere..

Jeg trenger hjelpen deres nå. Har plutselig fått over meg en fryktelig uro og engstelse over at noe er galt.

Før jeg fikk datteren min hadde jeg en SA og en MA, og så fikk jeg henne på tredje forsøk, disse tre svangerskapene skjedde innenfor en 8 mnd periode.

Nå er jeg gravid igjen, og i min 8. uke(7+2).

Jeg hadde samleie i forigårs uten smerter eller komplikasjoner. Morgenen etter hadde jeg minimalt med rosa utflod og dagen etter har vært etterfulgt med endel smerter, murringer, "kramper" i "eggstokkene" og stikninger i lysken.

Er det ikke litt tidlig ennå at ligamentene strekker seg? Vet jo også at det er vanlig at livmorhalsen kan blø lett ved et svangerskap, men det er helhetsfølelsen av uro jeg sitter igjen med, som tar knekken på meg..

Har fått fastlegen min til å skrive henvisning og faxe den til Ullevåll, håper det ikke tar altfor lang tid før jeg får time da..

Andre her inne med liknende smerter? Uff, plutselig kom angsten gitt.. :( Er kvalm og har symptomer, men det fortsatte jeg også å ha den gangen jeg hadde MA.. Håper av hele mitt hjerte at alt er ok..... Bare vanskelig å slippe angsten før det motsatte er bevist.

Blir overlykkelig for tilbakemeldinger :)

Takk for at denne siden finnes!

Klem,

Fortsetter under...

Hei der.

*Sender mange varme tanker til deg*

Jeg har ikke vært så uheldig som deg. Vi har "kun" prøvd 3 AIH, 3 IVF, 1 TIN over 5 år og jeg har vært mye egstelig i den tiden.

Det jeg gjør er å sette/legge meg ett sted hvor det er stille, puster en del ganger tungt og langsomt ut, fortrenger alle lyder og andre tanker og slapp av.

Dette skal gå bra!! Det er din tur denne gangen!

Prøv alt du kan å ikke tenk på det. (vet det er vanskelig)

Spill musikk du liker for å "overdøve" tankene.

Ta fri i dag hvis du kan eller lange pauser. Tenk på deg selv og vær rolig.

Vi er i uke 6/7(tror jeg) Jeg har ingen syptomer, og det skremmer meg. Men mutter'n var også nesten symptomfri, så jeg trøster meg med det. Og så har ikke mensen kommet da..... *hihi*

Jeg skal tenke på deg i dag og sende deg alle de gode tankene jeg kan så du får det litt bedre. Håper dette hjalp ørlite i alle fall.

*varm og beroligende klem sendes*

Å, kjære deg - det er så vondt når de følelsene og tankene kommer snikende!!! Jeg skjønner så godt hvordan du har det...har hatt det slik denne gangen jeg å etter å ha mistet 3 av 5 ganger :(

Mit beste råd er å komme deg til en UL...enten om du får henvisning eller gå privat...jeg ahr gått privat to ganger, pga slike tanker som du beskriver...jeg holder de ikke ut, og måtte bare få bekreftet om noe var galt eller ikke. Heldigvis var det ikke det denne gangen!!!

I tillegg gikk jeg til innkjøp av Angelsound...helt fantastisk, spør du meg...en dag fikk jeg tilfeller av brun utflod, og da var det utrolig betryggende å legge seg ned og høre at hejrtet til den lille slår som bare det :) SÅ det vil jeg anbefale deg :)

Lykke til - med klem fra meg :)

TUSEN TAKK skjønne dere!! :)

For veldig omsorgsfulle og kjærlige svar - og gode råd! Det hjelper faktisk ;)

Og jeg føler enormt med dere dere også og tidligere vonde erfaringer. Jeg har tatt meg fri og venter spent på telefon fra en gynekolog ved røde kors klinikken, som kanskje kanskje har mulighet til å ta meg inn idag... Å, jeg håper det ordner seg så jeg får avkreftet/bekreftet dette..

Skulle det vise seg at alt er bra skal jeg jammen meg kjøpe angelsound!!

God musikk og tid md datteren min hjelper nok også litt - ellers er huset i fullt kaos nå(flyter på fredag) så nok å sette fingrene i her hjemme ;)

Jeg gir lyd om hvordan dette gikk så fort jeg kommer meg et sted!

Lykke til videre dere også - takk for at dere er der :)

Stor takknemlig klem,

Stakkars deg, det er slitsomt å gå sånn og engste seg. Tro meg, det vet jeg alt om. De første 3 månedene av svangerskapet gjorde jeg ikke annet.

Jeg hadde også slike smerter i livmoren som du beskriver, rundt uke 8, muligens litt før. De var veldig ubehagelige. Og så mensmurringer, akkurat som du. Men jeg er i uke 29 nå og helt fin. Håper du får en legesjekk snart så du kan slappe mer av ;)

Annonse

Tusen takk Preggers - for støtte! Føler meg så privilegert som får den støtten av dere - det betyr enormt! Uff, skjønner at dette er en stor kollektiv bekymring mange av oss går og bærer på..

Og vet dere hva - jeg FÅR tatt en UL ikveld, en gynekolog ved Røde kors klinikken tok meg på alvor, takket være en nydelig legesekretær :)

Gledegruer meg, skal uansett bli godt å få dette overstått nå - tenker jo ikke på annet. Briste eller bære... jeg håper på det beste....

Tusen takk igjen!

Stor klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...