Klukkhøna Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Å herregud hehe æ å g... X... jeg men mener.. at oj...jeg er i SJOKK! På innskytelse stikker jeg på apoteket i dag tidlig og kjøper en test.. sitter på doen og ser at strek "nummer to" kommer opp og tenkert "hvorfor følte jeg for å ta en test, jeg har da spiralen der ennå? " men... hva er ... i alle dager er ... 2 streker??? Riktignok har jeg time på torsdag for å ta den ut, for vi hadde tenkt å prøve på en til å stakkars "frø" som ligger der inne sammen med en grusom spiral?! okay les og le, kanskje, men måtte jo fortelle til NOEN ER DET NOEN DER UTE SOM HAR OPPLEVD DET SAMME??? hva skjer nå? med spiral, må jeg løpe til legen, ringe gynekolog eller å HERREGUD
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Har desverre lite peiling påd ette her, men ejg ville i alle fall tatt en telefon til legen og spurt om råd der...er jo ikke bra med spiral der inne når babyen har festa seg. Lykke til Å gratulerer med positiv test da!!! Håper alt ordner seg!!!
NovBaby Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Gratulere med positiv test Moren min hadde spiral da hun ble gravid med min lillesøster.. Tror hun fikk endel ekstra oppfølging i svangerskapet, da de ikke kunne ta ut spiralen.., alt gikk helt greit og lillesøsteren min var helt frisk og fin da hun kom til verden ved keisersnitt Lykke til !!
Heidi med to gutter + spire Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 gratulerer med positiv test. Fikk den samme overaskelsen tidlig i vaar. Hadde kobberspiral, og da mensen ikkke kom, tok jeg en test. Som var positiv. Dro til gynekolog og fjernet den * maate visst det* Men desverre gikk det galt ett pr dager etterpaa. Om det var pga spiralen eller ikke vet jeg ikke. Men har hort mange tilfeller hvor det har gaatt bra. Masse lykke til.
flypapir Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Min mann er resultatet av en slikt uplanlagt ojsann med kobberspiral! Såvidt jeg har forstått er faren for å miste noe større, men det er også mange fine historier ute og går..
eliona Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 du burde uansett bestille time til lege. eventuelt en tidlig gyn. us. Det kan også være fare for ex.u svangerskap, spiral beskytter ikke mot dette.
biie Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Gratulere med spire:) Hvilken spiral har du?
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Minstemannen vår ble til sammen med en kobberspiral inni der. Og på forunderlig vis bare visste jeg plutselig at nå er jeg blitt gravid. Og da snakker vi dagen etter uteblitt mens. Jeg ble likevel sånn passe forfjamset da jeg satt med den positive testen i hånda, men bestilte meg ganske straks en legetime. Fikk hastetime og fikk tatt ut spiralen dagen etter, tror jeg det var. Du MÅ forte deg og bestille deg en legetime, for spiralen må ut fortest mulig. Slik jeg forstod det, gjør de det straks uansett om man vil beholde eller ikke - i tilfelle man ender opp med å ville beholde til tross for at man ikke tror det først. Som du nå vet, reiser jo følelsene litt på bærtur når man gjør en sånn oppdagelse :-) Det er jo ikke sikkert at den første innskytelsen blir den endelige avgjørelsen. Og skal barnet ha en sjanse, må fremmedlegemet ut. For det andre, er graviditet ved bruk av spiral dessverre rett som det er graviditet utenfor livmoren, og det er farlige greier. Da må alt vekk, og det fort som fy. Ikke for å skremme deg, altså, men dette var ting jeg faktisk ikke tenkte så mye over før legen sa det til meg da jeg satt der. Men med meg gikk det jo flott, og det gjør det sikkert med deg også :-) Men få deg en legetime.
sent-men-godt Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Gratulerer:) Jeg sitter her rimelig høygravid grunnet samme situasjon! Vi skulle prøve, jeg skulle ta ut spiralen på en fredag, men fikk en slik kvinnelig intuisjon på onsdagen...det var "noe", og sannelig var testen positiv på onsdagen. Når jeg var hos gynekologen på fredagen tok hun ut hormonspiralen på en-to-tre (eller egentlig enda raskere!) og graviditeten klarte seg fint:) Litt blødninger den første tiden, men det hadde jeg med mine to forrige barn også, så hvem vet. Det går nok så fint så!
nissi32 Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Jeg ble gravid med både kobberspiral å hormonspiral fikk kjeft av overlege på gyn for det var ikke mulig med hormonspiral da det var det samme som sterilisering men han måtte gi seg var 13 uker på vei men gikk galt da de fjernet spiralen så her funker ingen prevansjon hmm går med nr 6 nå så sender mann til sterilisering etter fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå