Gå til innhold

Sukkerbelastning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos jordmor nå og hun syntes magen min vokser litt mye og skal nå sende meg på sukkerbelastning. Tyder dette på at det er en stor baby? Håper virkelig ikke jeg har fått svangerskapsdiabetes. Andre som har gjort denne testen, hvorfor gjorde dere det og hva ble svaret? Litt bekymret her nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke tatt sorgene på forskudd hvis jeg var deg. Sannsynligvis er alti ordeng og svangerskapsdiabetes er uansett som oftest en "mild" diabetes som går over etter fødselen. Som regel er det tilstrekkelig med en omlegging av kosten. Og et sunt kosthold er jo fornuftig uansett... Lykke til.

Skrevet

Jeg har tatt den:)Ikke noe farlig med det..det var veeeeeldig søtt eneste..Det viste seg at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Jeg måtte ta den for jeg var innlagt på HS og da fant de ut at jeg hadde for mye fostervann..Jeg lå også over gjennomsnittet på målingene. Nå kontrollerer jeg bl.s mange ganger om dagen og babyen er ifølge vekstetimering akkurat så stor som han skal. :) hadde det nok med førstemann også, men tok ikke den testen så fant ikke utav d, men han var ganske stor. Lykke til, det er ikke noe å grue seg til:)

Skrevet

Takk for svar. Er ikke bekymret for testen, mest for diabetesen. Om man får det i svangerskapet er det større risiko for å utvikle det senere også, æsj. Også vil jeg ikke ha en stor baby:-( Vil at alt bare skal være bra jeg, hehe

Skrevet

hei, nej er nok ikke alltid det har noe å si på mage mål om ungen er stor eller ikke, eller om du har diabetes.

Dessværre så måtte jeg også testes med sukkerbelastning pg av høyt symfysemål, og jeg hadde visst diabetes... så venter så time hos sykehuset så de kan sjekke ungen, men se det positive om du skulle ha det,så må du spiser enda mer sundt (jeg har gått ned 2 kg på kort tid, ikke for at jeg slanker meg, men spiser sundt) å du får ikke gå over termin om du har diabetes :) du får også fler kontroller for å sjekke at ikke ungen skal bli for stor osv. :) ikke no å bekymre seg for, klem og lykke til :)

Skrevet

Tusen takk, fått time til fredag, så får ikke noe svar før neste uke. Kjedelig, men har nå kastet alt av godis i huset. Verken jeg eller snuppa mi har jo godt av det. Noen kilo av hadde uansett vært bra:-)

Skrevet

jeg ble sendt til glukosebelastning fordi SF-målene mine ligger utenfor det grønne felstet. I tillegg har babyen i magen blitt målt å være ganske stor. De ville derfor at jeg for sikkerhets skyld skulle ta disse prøvene.. Mine verdier var innenfor normalen både før og etter belastningen=) Jeg hadde forresten mer fostervann enn gjennomsnittlig også, men det lå innenfor normalen.

Ingen vits å bekymre seg!:)

Skrevet

Jeg skulle kanskje ta den, pga sukker i urinen. Dro til legen dagen etter med ny test og hvis det var utslag på den skulle jeg ta testen, men den var visst fin.... Så ble ikke noen test på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...