Aprilbarn mamma Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Er det fler enn jeg som ikke syns det er noe moro å la andre holde babyen sin? Babyen min klynker eller begynner av og til å grine når hun er på fanget til andre. Jeg vet at jeg sikkert er overbeskyttende, men jeg liker ikke å utsette babyen for utrgghet når hun er hos andre.
Gjest Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Hvis babyen gråter og helt tydelig ikke trives forstår jeg deg utmerket godt. Sønnen min er en supersosial liten fyr som synes det er helt greit å holdes av andre så lenge han er mett og opplagt og da nyter jeg bare den avlastningen det er at andre vil dille med ham. Men når han er trøtt, sulten eller utilpass av andre grunner, da er det bare mamma og pappa som er bra nok for ham og da vil jeg ikke la andre holde ham.
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 mine to jenter har blitt superskeptiske, og jeg prøver så hardt jeg bare kan å få de til å like andre mennesker. når vi er på besøk, så holder jeg dem selv lenge, og så prøver vi gradvis å lempe de over til andre. om leppa kommer, så begynner vi på nytt.
Gjest Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Jeg liker det ikke jeg heller.. Lille er 5 uker og tydelig ikke tilfreds med andres fang.. Å jeg er ikke glad for det jeg heller Mamma og pappa er best foreløpig, men jevner seg sikkert ut med tiden...
Heanne Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Gamleste jenta mi var sånn til hun var et år eller no, skulle ikke sitte i noen sitt fang. Når hun fikk mat var det greit, men ingen kos her nei. Hun ville sitte for seg selv å se på verden, eller ligge på gulvet. Veldig fortvila når vi var borte på besøk og hun bare skrek og skrek, og gamle damer som prøvde å trøste.. hehe... Men det går over, noen perioder er bare mamma bra nok, andre perioder er bare pappa bra nok. fornadrer seg hele tiden.
Aprilbarn mamma Skrevet 27. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2010 Godt å høre at det ikke bare er meg:)
Rosa J10 Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Jeg synes også det er fælt at babyen min gråter fordi hun er utrygg. Og det verste jeg vet er når de som holder henne går vekk fra meg for å trøste henne! Jeg setter mest pris på at jeg får henne tilbake når hun gråter. Svigermor gjemte seg en gang fordi hun ikke ville at jeg skulle se at datteren min gråt hos henne.. Det likte jeg dårlig..!
Mammahjertet <3 Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg ønsker å få babyen min tilbake hvis hun gråter. Selvfølgelig vil jeg at hun skal bli vant med å være hos andre enn bare meg. Men akkurat når hun gråter, da vil jeg ha henne tilbake. Det er jo mamma babyen vil til når den gråter.
EgG Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Da synes ikke jeg du skal gjøre det heller. Babyen liker det tydeligvis ikke og når du ikke synes det er ok så har du lov å bruke mammaretten din: Min baby, få den tilbake! :-) Jenta mi begynte også å reagere i den alderen, men ved ca 6mnd løsnet det og nå synes hun det er greit så lenge hun ser meg. Følg magefølelsen din. Det er din baby, klart du er overbeskyttende!
Gjest JuniGull2010 Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 Jeg har en gutt som trives på de fleste fang. For min del så syns jeg det er vanskelig å gi han fra meg. Jeg liker ikke at andre kysser på han og duller med bollekjakene hans... Det er jo bare godt ment, men hvorfor skal alle kysse på babyene liksom? Jeg må innrømme at jeg faktiskt har vasket ansiktet til sønnen min med klut etter at svigermor har dratt....
Aprilbarn mamma Skrevet 28. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 28. september 2010 JuniGull2010- du beskriver det akkurat som jeg føler det:) Jeg syns det er vanskelig å gi henne fra meg og at andre koser og kysser babyen min også, spesielt når jeg ser at hun ikke liker det selv. Heldigvis sier hun ganske klart fra selv, men jeg liker ikke å måtte utsette henne for det når jeg vet at hun ikke liker det. Men jeg vil jo ikke være den "vrange moren" i andres øyne som bare har henne for meg selv heller. Babyer er jo ikke allemannseie og de er jo forskjellige alle sammen, alle babyer liker ikke å bli kost av hvem som helst eller være for tett innpå andre folk, men det ser ut som at folk ikke skjønner det, for en baby er baby og de skal koses med.
Nikki 75 Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 Jeg har ikke noen problemer med at folk jeg kjenner og stoler på holder ham, han er så glad i folk og elsker oppmerksomhet, så det er en grei avlastning for meg. Men da vi var i Italia i sommer skulle alle fremmede folk kysse og klappe og bære på ham, og dét var ikke noe moro. Kelnere "kidnappet" ham, og bar rundt på ham, og alle skulle kysse ham på hender og bein og i ansiktet... Takk Gud for antibac!
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 28. september 2010 #13 Skrevet 28. september 2010 Hallo, Jeg skjønner heller ikke hvorfor "fremmede" absolutt skal kysse på andres babyer? Da mener jeg ikke svigmor og andre familie medlemmer eller nære venner.. Men her om dagen var vi på besøk på jobben til mannen. Og en av de kvinnelige kollegaene hans drev å kysset lillemannen på pannen og kinnet... Personlig synes jeg det er litt merkelig.. Jeg gjør ikke det med "fremmede" babyer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå