Gå til innhold

Datteren min på 2,5 år har MYE øreverk. Lei av antibiotika kurer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir hun litt forkjøla, så blir ørene hennes vonde stakar.

Har vært mye hos legen, og hun har fått tre antibiotika kurer.

Huff.. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, fordi den kommer så fort hun blir litt fokjølet.

Nå har hun hatt feber som kommer og går i fire dager, og jeg må nok til legen igjen. Vet prosessen; de titter oppi øret, og gir antibiotika. Men er det ikke noe annet enn antibiotika som hjelper?

Faren hennes fjernet mandlene når han var tre, kanskje det blir hennes skjebne også.

Noen tips der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var ørebarn selv. Vi fikk polaramin som vi gikk på om vinteren for å unngå det. Det er en gammeldags allergimedisin. Det funket.

Har fremdeles lett for å få trøbbel med ørene, men klarer å holde det i sjakk...... (selv en rask nedoverbakke/oppoverbakke i bil gjør at jeg må utligne...)

Skrevet

Som mor til et "ørebarn" må jeg bare si: Krev henvisning til øre-, nese-, halsspesialist!!

Da får dere også vurdert hørselen, den kan hemmes av gjentatte ørebetennelser, fordi væske kan bli liggende bak trommehinna. Kanskje bør datteren deres ha dren. Vår sønn ble mye bedre etter å ha fått det i begge ørene.

Skrevet

Vi gikk til homeopat med vår gutt da han var rundt to år... Han er tolv nå. Han fikk alltid vondt i ørene ved forkjølelse eller rett etterpå... Han har ikke hatt det etter behandlingen...

Skrevet

Enig med en av de forrige som svarer her: Krev henvisning til spesialist, og følg nøye med der også!

Vi gikk til spesialist med vår sønn i over ett år før vi fikk mast oss til operasjon; I hans tilfelle ble det lagt inn dren, fjærnet mandler og polypper på en gang. Han har ikke vært syk på den måten siden, og det er 3,5 år siden nå.

Før inngrepet hadde han hals/øre-betennelse hver 5-6 uke så og si året rundt, men desidert verst på vinteren. Over 40 i feber, syk i over en uke og jeg har ikke tall på alle antibiotika-kurene stakkaren har fått! Vi prøvde også alternativ medisin (kinesologi), uten hell.

Hos ham var det nok halsen og de mer eller mindre kronisk betente mandlene som startet "helvetet" annenhver måned, men det gikk alltid opp til ørene og trommehinna sprakk på begge ører ved flere anledninger.

Dette pågikk fra han var ca. halvannet år til han fikk operasjonen 3 mndr. før han fylte 4 år.

Stå på og vær litt "mase-mamma", for det er ikke bra med all antibiotikaen - også synes jeg ikke unger skal måtte gå å ha det så vondt som det tross alt er å ha ørebetennelse! Det er jo helt j**lig!

STÅ PÅ!!

Skrevet

For det første: antibiotikakurer er som regel helt unødvendig ved øreverk. Det hjelper ikke, og overforbruk av antibiotika er veldig lite heldig. Få dere en ØNH-spesialist. De vil vurdere kirurgi. Det er mange ørebarn som vokser det av seg før det kommer til å gjerne mandlene.

Skrevet

jeg ville prøvd å drøye med antibiotika... min minste var veldig plaget med hull på trommehinnen da han var 8 mnd.. han hadde vel 4-5 hull på 3 mnd. og likemange antibiotika kurer. etter han var fylt et år fikk han hull igjen men når jeg kom til legen sa de at jeg måtte se det an noen dager. om det sluttet å renne innen tre dager så trengte han ikke antibiotika. men før ett år måtte de få det sa de..

han har vokst det av seg da.. vi har vært til øre nese hals spesiallist.. og han har vann i mellomøret men det hadde heldigvis redusert seg sist vi var der.....

jeg ville som de over sier krevd henvisning til øre nese hals spesiallist. for de har mye mer peiling enn en vanlig allmennlege.. de har mye bedre utstyr osv...

lykke til

Skrevet

Jeg er mor til 4 ørebarn, spesialister har stillt seg uforstående til all øretrøbbel i familien her. Hverken jeg eller mannen var ørebarn.

Men da jeg byttet alt av hodeplagg med Reima har ingen av barna hatt øreproblemer. Siste 2 år.

Skrevet

Datteren vår har og vært plaget med øreverk, og gikk på utallige antibiotikakurer i vinter pga dette. Til slutt fikk vi tips av en lege som ba oss prøve å kjøpe en nesespray (Rhinox til barn) og spraye henne to-tre ganger til dagen i ei uke, og se om det hjalp. Og det gjorde det jammen meg!

Hun har tydeligvis tette ganger fra nesa til ørene, som førte til at det ble verk i ørene da hun ble forkjølet. Nå er det flere måneder siden vi slutta med nesesprayen, og hun har ikke hatt øreverk siden!:)

Men, hør også om dere kan få henvisning til ØNH, antibiotika er ikke bare bra for de små... Lykke til!

Skrevet

få henvisning til øre nese hals spesialist..det fikk vi og når jenta vår var 2,5 fikk hun dren og fjernet polypper og hun er mye friskere:)

fikk ei ny jente:)

• 2 uker senere...
Skrevet

DREN I ØRENE ER TINGEN - rask og enkelt inngrep! Ingenting å være redd for!!

Skrevet

Etter at vi begynte med homeopati til lillemann (etter 3 antibiotikakurer!) har han (bank i bordet) ikke hatt mer ørebetennelse.

Må nevnes at jeg ikke hadde særlig troen på homeopati, men følte det var verdt å prøve. Lillemann elsker sine sukkerkuler :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Må Si takk til så mange hjelpsomme og fine svar! Har en på jobben som sa at homeopat var tingen for hennes sønner.

Igjen TAKK for svar, setter veldig stor pris dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...