Gå til innhold

Fosterforeldre tjener seg rike på fosterbarna....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beredskapshjemmet bør vel få høre at de ikke kan regne med at barna blir deres. Men en fæl påminnelse å gi noen, ja...

Elever på videregående får av og til utvekslingsfamilier i utlandet for bare noen ukers tid, men de føler seg likevel godt mottatt. Så det må absolutt være mulig å behandle barna med kjærlighet i 3 mnd.

Beklager du over, men 25.000 er ikke en gang mye for en ungdomsfamilie. I det de heter det og ikke fosterhjem er det helt egne satser..Innen det private kan døgnprisene lett komme opp i 4000 kr... Det var det jeg kostet på det værste når jeg var 17 og nærmet meg 18 og hadde store rusproblemer.

Vel så skla det sies at alt dette gikk ikke i lommen på familjegn (faktisk en gård på landet som på 50 tallet var det). Det var prisen til KUBA som var en privat barnevernsgreie. Familjen fikk vel bare rundt 30-40.ooo imnd, men de4t er mye det. Spesielt med tanke på at jeg måtte jobbe i fjøset om morgenen før jeg skulle på jobb på gamlehjemmet jeg var ringevikar på og ellers passet de andre fosterungene som var små og familjens egne barn når jeg ikke var i fjøset eller jobbet.

Men de satsene du nevner er helt riktig på vanlige fosterhjem som ikke er forsterket, men der er jo og tanken at begge foreldrene kan jobbe som normalt når barnet er vel integrert i familjen, så det de da får er kun utgiftsdekning. Ungdomsfamiliene er noe annet og langt mer lukerativt.

Det er tid og ressursene som er det viktige for et fosterhjem :-) Man må faktisk ha stabil økonomi for å bli godkjent som fosterhjem så tror absolutt ikke at det er mang esom blir fosterforeldre for pengene. Da tror jeg heller jeg ville satset på en jobb innen oljeindustrien...hvor det faktisk ER penger å tjene ;-)

Ja, men her snakker vi tenåringer som både selv skjønner og forstår hva ordet "beredskapshjem" er, og selv vet at de kun skal være der kort tid. Men hva med en 3 åring? Skal man ikke trøste, ta på fanget, gi god-nattklem?? Hva menes med å ikke knytte seg til? Jeg spør igjen!

Nei, den summen jeg skriver er det vi faktisk får betalt som forsterket fosterhjem. Vi er fosterforeldre til et barn med psykisk utviklingshemming og flere alvorlige diagnoser som krever MYE oppfølging.

Jeg får betalt for å gå hjemme og min "årslønn" er dette regnestykket:

"Barnevernets maksgrense for å dekke lønnen til en person som må gå hjemme fra jobb for å ta vare på fosterbarn er 243 000, da trekkes de 5000 i lønn i mnd fra denne summen så totalt blir det :

243 000 + (5000 x 12) = 303 000"

Jeg taper som sagt omtrent 100 000 i året på å gå hjemme for å gjøre denne jobben, jeg gjør det kun for det herlige barnet vårt...det er faktisk verdt det uansett om vi taper penger på det. Penger betyr ikke alt.

Annonse

Selvfølgelig skal man trøste og prate med barna i beredskapshjem, det er ikke det jeg snakker om. Man skal ikke knytte nære bånd som kan være tøffe og bryte når barnet skal flytte. Det er derfor viktig med større barn at de er informerte og forstår at de ikke skal bli boende i beredskapshjemmet.

Er du ikke helt smart? Sitter du og innbiller deg at du etter tre mnd som skadet fosterbarn sitter med den fulle oversikten over din fosterfamilies økonomiske situason? Etterhvert har innleggene dine vist en helt eksepsjonell mangel på kunnskap og forståelse om hva fosterhjem er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...