Trultetryne Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Jeg begynner å bli litt bekymret.. Hun åler seg fort fram og kommer seg dit hun vil, men ingen tegn til krabbing enda. Hun prøver såvidt å reise seg opp på kne ved lekekassen, men setter seg ikke opp. Er hun veldig treg?
mammas skatter <3 Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 ilgulle mitt krabber heller ikke. men åler se fra og bakover og kjem se overalt. han stille se opp på alle fire men d har han jort 1 til 2 mnd. han har aldri sitte se på rompa men for 2 dager siden på 10 mnd dagen reiste han se opp atme ei kasse. men d har ikke vært så mye prøving på d sa siste 2 dagene. har ikke tenkt tanken på at han e treig eller noe slikt. alle e forkjelli vettu:)
Irene Adler Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Min lille gutt krabber ikke og sitter heller ikke. Ikke reiser han seg heller. Han åler seg bortover med lynets hastighet, men liker seg ikke i krabbeposisjon. Er ikke det aller minste bekymret. Slike ferdigheter kommer når musklene og kroppen er klar for det. Om han er litt treg motorisk, så gjør ikke det noe. Han er ellers kvikk og oppvakt og ekstremt nysgjerrig. Normalutviklingsområdet er temmelig stort for sånne små.
sajam Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Lilleman her blir 10mnd på fredag, og han hverken setter seg opp eller krabber. Han loffer seg fremover på et snodig vis, ser mest ut som en liten sel der han kommer ) Og han kommer seg absolut dit han vil og det i en ganske stor fart )) Han kan godt sitte på gulvet, men klarer ikke helt og sette seg opp, men er ikke langt unna. Han reiser seg opp kne-stående i senga nå, og etter lekekassa. I sofan reiser han seg opp helt stående bare han får klort seg fast i armlenet
L&M Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Jenta mi er sammeleis. Er superrask når ho åler seg avgårde, men noke meir har ikkje vert interessant endå. Har dei siste dagane gått masse opp i krabbestilling og reist seg opp en gang aleine og eg har funne ho sittande i senga i går og i dag. Så ser ut som det kjem snart. HS spurte korleis ho låg ann når vi var på kontroll for noken veker sia, men var ikkje bekjymra. Tenker som ho over her at det kjem når musklane og motorikken er klar =) og er fornødg så lenge eg kan ha duk og pynt på stuebordet! =p
Trultetryne Skrevet 28. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2010 Det med duk og pynt på bordet har jeg ikke tenkt på.. hehe.. Men godt å høre at det flere og at er normalt.
AussieAnette Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 William var 10,5 mnd da han startet i barnehagen. Da ålet han seg bare, satt seg ikke opp selv og kunne heller ikke sitte støtt alene. Da han var 11,5 mnd så kunne han sitte støtt, satt seg opp selv, krabbet, reiste seg opp etter alt (til og med bare veggen uten å holde seg i noe annet). Så plutselig løsner det. For oss var det barnehagen. Herme etter de andre barna
arachnia Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Frøkna mi kunne bare åle seg fram for halvannen uke siden. Hun kunne ikke sette seg selv, krabbe, røyse seg o.l. Over helga begynte hun å krabbe på alle fire, røyser seg etter møbler, setter seg opp og er overalt. Så det stemmer vel som det sies over her; Plutselig løsner det!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Jenta vår krabbet ikke noe særlig da hun var 10 mnd. Kanskje 3-steg. Nå er det 1 uke til 1-årsdagen og den siste uka har hun bare krabbet i full fart. Fram til da foretrakk hun å åle seg
L&M Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 No setter ho seg opp heile tida. Har også forstått at ho kan gå opp i krabbestilling og så strekke seg videre opp og få endå bedre oversikt. dette skjer oftere no også, trur det løsner snart, må berre bli litt sikrere på seg sjølv.. =)
barney Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Minstemann er 10,5 mnd. Kan ikke sette seg opp eller krabbe, men åler seg fremover. Kan egentlig ikke sitte alene heller, er utrolig ustø. De andre 2 barna mine var utrolig trege også - tror de er bedagelig anlagt hele gjengen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå