mariabee Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Vi har bestemt oss for 100% lønn under permisjonen. Jeg tar da min permisjon på 36 uker og deretter 8-9 uker med ulønnet permisjon. SÅ tar far sine 10 uker. Må far da SØKE om utsettelse eller holder det å skrive ned datoene for når hans uker for permisjon skal være??
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Jeg skal ha 4 uker ferie etter min permisjon, SÅ skal pappaen ha sine 10 uker, fikk bare beskjed om at barnefar må søke minst 1 mnd før han skal ha sine 10 uker, ikke no mer. (skal også ha 100%)
Oppnedx2 Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Du må ikke søke utsettelse. Bare å skrive ned de ukene han skal ha, det vi gjorde og fikk beskjed om av 3 ulike saksbehandlere. Stolte ikke helt på nav så måtte sjekke med flere for å tro på dem hehe
mariabee Skrevet 26. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2010 holder det at han da sender inn sine permisjonspapirer fra jobben? Der står kun i den søknaden vi sender felles til Nav om når fedrekvoten skal takest, så der skrev jeg bare inn hans datoer. Men det vil jo da ikke stemme med mine datoer igjen, siden jeg skal ta ulønnet permisjon. For det oppgir man jo ikke her. Og det er ikke et punkt hvor vi skal skrive inn noe om dette heller.
mariabee Skrevet 26. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2010 tusen takk:) da skriver jeg bare ned datoene for hans permisjon i søknaden også satser på det går fint da:) Søker på jobb om ulønnet perm der siden jeg er ikommunen. Så de vet jo om det.
mariabee Skrevet 26. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2010 MEN i permisjonspapiret som jeg fyller ut som jobben sender inn, jobber i kommunen. Skal jeg fylle ut fars sin permisjon under punktet: Fødsels-adopsjonspermisjon avvikles av far i perioden: fom - tom ELLER under punktet: Fedrekvote tas ut: fom - tom --> for lenger nede kommer det et nytt punkt: Fylles ut ved uttak av fedrekvote. Avivikles av far? mor? i perioden fom - tom ? Har mor (evt far) tatt ut permisjon med 100% lønn? 80%? Stillingstørrelse mor: ? Bekreftelse fra trygdekontoret for at mor har rett til å avvikle fedrekvoten må vedlegges osv... Dato og underskrift.
Oppnedx2 Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 Jepp! For sikkerhets skyld la jeg bare ved ett vedlegg hvor det sto hvorfor permisjonen hans ikke avlastet min. Var ikke nødvendig sa de når jeg leverte det inn men da vet jeg hvertfall at jeg har gjort mitt ;-) På førstesiden av søknaden står det hva som skal ligge ved av papirer, men det er en linje som står slik: *........................ Der skrev jeg " 1 stk vedleggsark" så vet de at det skal være ett med vis de klarer å rote noe vekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå