Væren74 Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Er det noen som har fått beskjed om at barnet har det ved 3 måneder? Legen sa ingenting ved 6-ukers kontroll men når vi var på en sjekk hos en annen lege pga forkjølelse (vært det lenge) sa hun at han hadde det. Hun skulle henvise oss til sykehuset og få det sjekket. Hun beroliget oss med at det var nokså vanlig og at for de fleste ordnet det seg selv... Noen andre i samme båt? Vi går og venter på time nå... Ikke så veldig stresset altså.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Jeg fikk beskjed da gutten min var 1 uke gammel ca at han hadde en bilyd på hjertet. Dette skyldes at hjertet pumpet blodet for raskt til den ene lungen, så det laget en slags sildrelyd. På 3mnd kontrollen var denne lyden helt borte:) Dattera til søstera mi hadde også bilyd på hjertet(det ene hjertekamret var større enn det andre), men den er også borte nå De er 6 mnd begge to:) Jeg hadde for øvrig også en bilyd på hjertet da jeg ble født. Den ble borte av seg selv da jeg rundet året ca:) Så er nok mer vanlig og ikke noe å bekymre seg over. Men det er ingen kjekk beskjed å få, høres verre ut enn det er:)
♥Bubble♥ Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Da jenta mi var syk (hun var ca 3 uker da) Sa legen på sykehuset at hun hadde bilyd på hjerte men at dette kom av at hun var syk. Siden jeg har en jente fra før som er født med det ble jenta min sjekket av både barnelege og hjertelege på sykehuset og ingen av de fant noe på henne og det er heller ikke funnet noe på henne etter det. Storesøster som er født med bilyd/hull i hjerte levde et helt normalt liv. Feilen med hjerte rettet seg selv og hun var friskmeldt da hun var 3 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå