Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Hei på dere:-) Er jo så mye man kan gjøre sammen med poden nå, men hva er deres lille favoritt?? Vi ror til fiskeskjær( sitter på gulvet mot hverandre holder hender og ror ) ) Rim og regler selvfølgelig, synger, danser osv...det syns han stort sett er moro, ellers så koser han seg mye på gulvet og utforsker dyra sine...viser de til oss og fortsetter og finne nye dyr ;-) Ser i bøker, og kan sitte rolig i en viss periode og se og bla mens jeg leser Men han er ikke veldig interessert i titt- tei f.eks...prøvd å leke det med han jevnlig fra ca 6mnd alder, men nei...
magica og lille tryll ♡ Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Her er borte-bø ganske poppis, men vi må si BØØØH!! veldig høyt og skummlet .. hehe ) Ellers er sanger med bevegelser gøy i en begrenset periode. Hun er veldig glad i puttekassene sine (har både med og uten lyd). De kan hun leke med lenge, putte oppi, på med lokket, av med lokket, ta ut.... you get the drift... Det å skyve rundt på ting er også stas, ministolen hennes, gressklipperen fra fisher price, gåvogna og ellers alt annet som passer seg å flytte rundt på. Når hun er lei av å være inne så er det stor underholdning å sitte ute i innkjørselen å kaste grus, evt samle skatter i bøtta. Hun er også veldig glad i å gå tur hvis hun kan gå selv. Da finner vi mange flotte skatter må du tro )
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 minsten her elsker å kaste ball.han syns også det er gøy å leke "sisten", dvs at jeg småløper etter ham og sier: nå kommer jeg og tar deg"...han holder på å le seg hjel mens han rømmer:-) -putte ting ut og inn av esker osv -bygge klosser oppå hverandre og rase ned igjen -tegne, helt gal etter blyanter, og klarer faktisk å bruke dem -ellers driver han mye rundt på egenhånd og frakter ting rundt(roter!!!) -er også veldig glad i å rote oppi barbie-kassa til storesøster(masse smått dilldall som er spennende) - biler -borte tittei er også veldig gøy...for tiden syns han det er morsomst når han gjemmer seg og sier " tittei" til meg:-) ute er det stas med sandkasse, sklie og dumpe...og ikke minst blader,stein og annet man finner på veien:-)
Gjest Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Er så mye man kan finne på med disse små, men favorittene her i huset er å tegne (gjerne på alt annet enn ark), bake og lese bøker Eller så liker hun å -bygge med klosser og rive de ned igjen -spille fotball (som innebærer å bære ballen bort til meg og så løpe avgårde med den igjen) -puttekasser (kan holde på i evigheter med å putte ting nedi, ta de opp igjen, sette på lokket, ta av lokket osv) -rote i kjøleskapet (under oppsyn) -leke titt tei (om det er litt skummelt, hvis ikke så gidder hun ikke) Er vi ute så er det stor stas bare å være på lekeplassen med de andre ungene. Huske og skli på sklia er morro. Ellers så tar vi med fotball om vi er i parken og da syns hun det er morro å løpe etter ballen. Hun er ganske flink til å underholde seg selv, men vil som regel ha selskap etter 5-10minutter av egenlek.
Ayka 09+13+14 Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Vår lille gutt eeeelsker å se i bøker...det har han gjort lenge! Så ser ut til at han kan bli en lesehest med tid og stund Er flere ganger for dagen han sitter i fanget en gooood stund og ser bøker sammen med oss. Ekstra spennende når vi forteller,og lærer han hva de forskjellige tingene vi ser på i boka heter. Og han lærer fort! Biler (kjøretøy) og dyr er også morsomt å leke med! Kan sikkert bort i mot 15 dyrelyder! Ellers så er han veldig glad i å være ute (foreldrene hans er da også friluftsmennesker),så sandkassa er ofte brukt,samt han synes det er spennende å være med på tur i skogen (og andre plasser).
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2010 Mye av det samme for disse små på ca samme alder her ser jeg ja;-) Moro å få litt nye " tips" på hva man kan gjøre sammen med minsten, prøve litt mer med klosser tenker jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå