Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Lurer veldig på om det henger sammen. Har lest en del på nettet på engelske steder hvor mange har disse to sykdommene. Jeg har det, flere her?
Penguin Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har fått påvist begge deler ja. Er på lavkarbo og Metformin nå for å se om det hjelper på insulinresistensen.
lindynatt Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har det ikke og har til nå faktisk aldri hørt om at det kan være en sammenheng. Har kun hørt det kan være sammenheng mellom pcos og leiden V mutasjon men det var fra en forumsbruker og aldri fra en lege
Solstråle86 Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har begge deler, men har aldri hørt om at det er en sammenheng mellom disse.. Er det det? Jeg trodde i alle fall det bare var tilfeldig
Penguin Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Slik jeg har skjønt sammenhengen kan det komme av at glutenfri diett er rik på lettfordøyelige karbohydrater, noe som igjen kan føre til insulinresistens. Ved insulinresistens vil hypofysen bli forstyrret slik at FSH/LH kommer i ubalanse. Dette kan da igjen føre til PCO. PCOS vil si PCO syndromet, altså har man PCO ultralydbilde av eggstokken, pluss enten manglende eggløsning eller økt hårvekst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå