eja Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Nå begynner det jo å bli kjølig ute, og jeg merker at jeg er litt usikker på påkledningen til jenta mi nå. Hun nærmer seg fem måneder, så det begynner å bli mer og mer aktuelt å ta henne litt opp av vogna når vi er ute, så hun får lekt og titta litt rundt, men hun ligger jo ikke på marka akkurat... Jeg lurer på om vi burde kjøpe en dress til henne, eller om det burde holde med ullundertøy og ulljakke/bukse og lue utover høsten. På slutten av denne vinteren vil hun jo være 9/10 måneder, så da er det vel kanskje på tide med noen ordentlige uteklær uansett, så kanskje vi skulle kjøpe det nå og se om det går an å brette opp og bruke det litt allerede. (tenker litt høyt her.. Hvilke klær bruker dere andre med barn på denne alderen?
Willy Wonka Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Hei, min yngste gutt er 3,5 mnd, men jeg svarer nå likevel.... Jeg bruker ullundertøy, eller strømpebukse/body. Jeg har etter storebror en sånn vanlig fleezedress til litt kaldere dager. Men til virkelige kalde dager i vinter har jeg kjøpt en sånn ullfleezedress fra nøstebarn. Den virker kjempe god og varm. Hvis det blåser så går det an å kjøpe en vindtett dress å ha utenpå f.eks ullundertøy og et lag til med ull (f.eks en tykkere ulldress). Jeg vet jeg har fra storebror en vindtett parkdress (ikke spesielt varm) som jeg kan ha på han når han skal sitte på fanget ute i vinter med nok ull under selvsagt. Det er viktig med noe vindtett.
sillyfilly og Olivia Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Jeg ville ha kjøpt en ullfleecedress og en helt enkel billig vindtett dress h*n kan ha uten på ull'en hvis h*n skal være oppav vogna. Sitter ungen i vogna ville jeg bare hatt den ullfleece'n på og legge h*n i vognpose, evt med en jakke på overkroppen. Jeg har ullfleecedress fra Name-it som er kjempe god. Men jeg tror Nøstebarn sin er litt tykkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå