Gå til innhold

Lege eller jordmor?

Anbefalte innlegg

Jeg har fastlegen min på et legesenter hvor resepsjonisten er den eneste som snakker norsk. Har hatt store problemer med å forstå hva som har blitt sagt når jeg har vært der tidligere. Føler meg bare dum når jeg må si HÆ? 3-4 ganger før jeg får med meg det som blir sagt..

De har også et system hvor de har tre "fastleger":

*ledig fastlege 1.

*ledig fastlege 2.

*ledig fastlege 3.

Føler meg ikke helt trygg når jeg ikke vet navnet på fastlegen min, og at jeg ikke forstår alt som blir sagt..

Noen som bare har hatt oppfølging av jordmor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142367674-lege-eller-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde bare kontrollene hos jordmor i mitt forrige svangerskap og følte meg bare trygg hos henne. Det er jo også mer hennes "område" :) Jeg har byttet fastlege nå så får se om jeg går annenhver gang dette svangerskapet men frister egentlig å bare gå til jordmoren, hun har jo mer erfaring osv :) Skjønner det er kjedelig å si HÆ hele tiden så bare gjør det du føler for :)

Kan man velge å BARE gå til jordmor heeeelt fra begynnelsen?

Jeg har time til legen den 11 okt. pga kontroll på et vondt kne som eg har begynt på medisiner for...men leste på pakningen at man må høre med lege hvis man er gravid. Så tenkte å ringe bort til legekontoret i morgen og spørre om eg kan fortsette på de eller evt slutte på de og få ny time til 1 gangskontroll...men liker ikke helt (den mannlige) legen min og ville følt meg mer trygg med jordmor...så kan eg bare få time hos henne med en gang? :)

Annonse

Forrige gang bestemte jeg meg for å bare bruke jordmor hvis jeg ble gravid igjen fordi fastlegen min, en superhyggelig fyr på rundt 60, ikke var helt komfortabel med sv.skapskontroller. Han sa han kunne litt for lite om det. Men brukte han annenvher gang fordi kontoret lå rett ved jobben og det var langt til jordmor. Nå har jeg bytta jobb, har blitt gravid igjen. Jeg har ny fastlege, så prøver han først. For han ligger også rett ved jobben. Men har egenltig mest lyst å gå til jordmor, selv om hun fortsatt er litt langt unna.

Ja jeg er bare 4+2 så er jo lenge til eg også skal...men var bare siden eg må ringe til legen pga de medisinene eg tar så er det vel greit å få en time til han uansett...selv om eg ikke vil det...

Så er det litt kjipt fordi eg bor på en veldig liten plass så hvis eg ringer de i resepsjonen på legekontoret og spør de om eg kan bruke medisinene så vet jo de at eg er gravid, selv før foreldrene mine vet det...er bare et vennepar og BF som vet det... Kan man ringe jordmor å spørre der om eg kan ta medisinene under graviditet? Det står at jeg må rådføre meg med lege under graviditet...men jordmor vet vel hun også tenker eg? :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...