Gå til innhold

Ergometersykling i rugetida?

nifficat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal man ikke trene i svangerskapet - det er jo bare tull!

I mitt første svangerskap trente jeg 4 - 5 ganger i uken helt frem til 3 uker før termin. Jeg trente riktignok ikke så hardt som jeg gjorde før jeg ble gravid, men treningen ble tilrettelagt for gravide! Du skal f.eks ikke trene med for høy intensitet. Mener å huske at pulsen ikke skal over 145 slag pr minutt. Jeg drev både med spinning, stepmaskin, og lett jogging. I tillegg trengte jeg vekter. Fikk satt opp et eget treningsprogram til gravide.

Lykke til - det er bare å trene!

PS! Jeg er nå i mitt 2 svangerskap (uke 26), og denne gangen har jeg bare gått turer. Er ikke så enkelt å få til alt med en 4 åring i huset og full jobb!

Er gravid nå (23+5) og fortsetter å løpe og trene vektløfting og crossfit. Går helt fint. Det er bare å fortsette med mindre du får vondt eller om du har medisinske grunn til å ikke fortsette.

En ting er viktig - du skal ikke trene med alt for høy intensitet. Intensitetsnivå er forskjellig fra kvinne til kvinne; du må kunne snakke mens du sykler eller hva det er du gjør.

Også vær oppmerksom at trening kan (men ikke nødvendigvis vil) føre til mer vektøkning i at kroppen vil ha behov for mer blod og vann. Men det er da bare ekstra blod og vann som forsvinner etter at babyen er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...