Gjest ~¤Pcos dama vil ha spire¤~ Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/24/527870.html
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Uff...stakar små... :'( Orka ikke se videoen jeg, men håper ikke dette er så utbredt! Kommer nok dessverre ikke til å slutte å kjøpe ull, men...fysj..
Voyeur Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Har ikke sett på linken, men antar at den ikke er så hyggelig. Har sett at du har vært rundt omkring på forskjellige forum og postet dyrevernslinker. Jeg tror ikke linken din gir et riktig bilde av ull industrien, og blir dermed ikke å slutte å kjøpe, strikke, eller bruke ull. Når vi likevel ale opp dyr som sau til mat, er det vel best at man bruker hele dyret, og nyttegjør oss av dyrets ressurser. Ja, jeg er veldig glad i dyr selv, og er fullstendig klar over at dyr har rettigheter. Urettferdighet finnes av så mange slag, men tror ikke sauen får det bedre hvis jeg slutter å kjøpe ull altså.....
Gjest Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 Jeg kjøpte en body og en strlmpebukse i merino ull til vesla i går :S Håper inderlig det ikke stammer derfra, mest sannsynelig gjør det jo IKKE det, men fæl tanke
Monique8 Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 Den linken gir definitivt et riktig bilde av den AUSTRALSKE ullindustrien. Det er ingenting som er frestilt verre enn det faktisk er. Eller var.... Det linken imidlertid ikke sier noe om siden den er fra 2008....det er at PETA har en avtale m de australske sauebøndene om å stoppe alle sine aksjoner umiddelbart når bøndene slutter med denne praksisen. Dette er det meningen at de skal slutte med i år. Om det er gjort eller blir en realitet vet jeg imidletid ikke. Ellers så driver de ikke m denne praksisen på New Zealand f.eks for der har de ikke det problemet m den flua. Australia derimot er ikke naturlig habitat til merinosauen, den er innført dit, og sannsynlig er det derfor det er et så stort problem der. Flere butikker, både garnbutikker og klesbutikker, merker idag produktene sine som er laget med merinoull som er garantert å ikke komme fra disse australske sauene som er utsatt for denne grove mishandlingen. Så det er fullt mulig å være en bevisst forbruker å styre unna produkter som er laget m ullen fra mishandlete sauer. Og selvfølgelig hjelper boikott. Faller etterspørselen bort faller produskjonsgrunnlaget og bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå