Gå til innhold

Hvor fort merker man om det er flere enn en?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er tvilling selv så var redd det skulle være flere der, og var på ul i uke 12 for å bekrefte at det var bare en. Jeg fikk da beskjed om at det kunne de sett mye tidligere hvis det bare var det jeg ville sjekke. Husker ikke hvor tidlig hun gynekologen sa det var de kunne se det, men tidlig i hvertfall.

Jeg vet at min mor sa hun la på seg mindre da hun fikk meg og broren min enn jeg gjorde da jeg fikk førstemann, og da la jeg på meg 13-14kg. Og jeg har en venninne som fikk tvillinger, hun la ikke på seg særlig mer enn hva som regnes som normalt i et svangerskap. Men slikt er jo veldig individuelt.

Jeg er 9+3 i dag, og har fått konstatert tvillinger ved innvendig UL i uke 6. Jeg vil ikke si at jeg merker noe forskjell på forrige svangerskap og dette ennå.

Er litt mer sliten, nå enn forrige gang, men det kan jo også skyldes at jeg nå har en 2 åring som krever sitt.

Jeg hadde tidlig UL fordi jeg hadde en tidlig blødning ca. uke 4, så det kom som et helt uventet og gledelig sjokk at det er to denne gangen.

Så langt har jeg lagt på meg en snau kilo, men jeg husker ikke helt hvor mye/lite jeg hadde lagt på meg i denne uka sist.

Jeg har lest at frem til uke 10 vokser magen ganske liket med en og to. Altså er fra uke 10 man kan merke at magen vokser raskere med to enn med en. Så jeg kan snart bekrefte eller avkrefte om det er sant.

I samme bok har jeg lest at tvilling gravide normalt kan legge på seg 15-22 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...