Gå til innhold

Trenger tips ift jobben min ;-)

Anbefalte innlegg

Har jobbet lenge der jeg jobber nå, og min leder vet om alt ang. våre prøverørsforsøk. Dette har gjort det enkelt, ved at jeg har kunne være åpen om hvorfor jeg har vært borte fra jobb i perioder.

For litt over et år siden ble jeg spurt om jeg ville gå inn i en annen stilling på jobben, noe jeg takket ja til. Dette er bare midlertidig fram til ut året. Det er nå usikkert om jeg kommer til å gå inn i denne stillingen fast, eller om jeg må tilbake til min gamle stilling. Må jeg tilbake til den, ønsker jeg å bytte jobb for en periode. Har nå skrevet søknaden på en annen jobb, som jeg tror kan bli fin. Det er bare et vikariat, så det innebærer at jeg vil ta permisjon fra min faste jobb.

Det store aberet er hvordan dette vil bli med tanke på prøverørsforøk.

Er jeg ureal mot min nye arbeidsgiver? Blir liksom rart å bare ha vært ansatt der en kort tid, for så å komme med beskjed om at jeg er gravid, eller at jeg blir borte fra jobb pga prøverørsforsøk.

Det er fortsatt drøye to uker til søknadsfristen går ut, så jeg har betenkningstid. Får jeg den stillingen jeg går i nå, blir ikke dette noe tema. Det vet jeg også om ca to uker..

Takker for råd ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142367106-trenger-tips-ift-jobben-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd (som prøver på fjerde året) er å ikke la prøvingen komme i veien for resten av livet siden alt er så usikkert. Alle kan jo være borte pga "sykdom", og blir du gravid, så er jo det en lykke- drit i arbeidsgiver sånn sett når du nå strever med prøverør =)

Jobb ordner seg alltid, og ingen takker deg for at man setter seg selv på sidelinjen.

Nei, jeg synes ikke du er ureal mot arbeidsgiver hvis du gjør som du ønsker, og jeg synes heller ikke du er egoist. Ingen vet hvor kort eller lang tid man blir værende i denne situasjonen, så jeg anbefaler deg sterkt å gjøre som du ønsker og det som er best for deg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...