Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et fryseegg som jeg skal benytte når jeg føler jeg er klar for ny runde. Har fått opplegg fra CFC og skal starte på østradiol på 3. syklusdag. Hva slags navn har de østradioltablettene og hva koster de?

Skal ta 1 tabl(2mg) i 4 dager, 2 tabl i 4 dager og så opp på 3 tabl. Når jeg er behandlet i 12 dager skal jeg til gyn for å sjekke at slimhinna er over 8mm. Er den det blir det innsett en av de første dagene. Forstod det slik at jeg kunne velge dag jeg ville sette inn. Er det noen som har hatt høvelig likt opplegg ved fryseforsøk? Gir østradioltabl mye bivirkninger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142366983-opplegg-ved-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ønske deg masse lykke til med fryseforsøket når du skal nedover, Håpefull!! Min skatt er også en eskimo - hvilken god mor har vel barna i frysen? :)

Hos meg var ikke opplegget helt likt. Egg ble satt inn i vanlig syklus og tok eggløsningssprøyten pregnyl som ved ferskforsøk. Men denne gir kroppen overskudd av hcg - så den blir "lurt" til å tro den er gravid = egget fester seg lettere... Tok 5000ie ved EL, 2500 ie på innsettsdag og 2500ie 3 dager etterpå igjen. Det skader jaffal ikke - så kanskje du skulle spurt om litt Pregnyl... :) Ikke for å stresse deg - men bare som et tips....

Kjøpte meg også "babyklister" på helsekost i Danmark - Berberis fructus vulgaris D4. Dette drikkes i vann - 10 dråper 3xdaglig inntil uke 12...fikk tilsvarende greier av homeopat her hjemme når jeg begynte å gå tom i uke 8-9. Usikker på om det var DET som hjalp meg - men det skader iallefall ikke - og er ikke akkurat dyrt i den store sammenhengen...

Unner deg virkelig å lykkes med dette fryseegget!!!!

Tusen takk miss Taurus! Men OMG for en rekke med bivirkninger!!!! Jeg måtte le høyt da jeg leste den lista! Ser for meg at man kan bli veeeeldig hyggelig å ha med og gjøre!!! Uff, stakkar de 24 små 2. klassingene som må ha med en hormonbombe å gjøre!! Hehe! Og den lista med forhåndsregler også, 1.5 sider!! Får håpe man skal bruke det så kort tid at ikke så mange bivirkninger får tid til å "poppe" frem.

Sunshinebaby: Så du brukte ikke noe annet enn eggløsningssprøyte ved fryseforsøket? Vet ikke hvordan det blir med eggløsn.sprøyte for meg oppi dette, for etter det jeg har lest andre steder så skal progynova hindre eggløsning. Men vet ikke jeg, kan nå spørre. Får satse på at det er min lille eskimo som skal bli til mitt ønskebarn! Sjefen min sa til meg før 2. forsøk at det var det i fryseren som gjaldt, så jeg håper hun har rett. Hun skal forresten være farmor, og hadde allerede bestilt babysett til meg før jeg mistet.

Tusen takk Lillie Vanillie!

Vel...jeg føler jo jeg omtrent var selvlysende av medisiner nå sist, så det var nok lit mer enn bare pregnyl.

Fikk satt sprøyter (DepoMedrol) på dag 2 i syklus + etter påvist svangerskap - ca uke 4-5. Dette er kortison som blir gitt for å svekke mitt eget immunforsvar - siden jeg har abortert så ofte.

Gikk på Klexane - blodfortynnende sprøyter - fra innsett til uke 35.

Gikk på progesteronstøtte til uke 13-14 sterkere dose enn første gang...husker ikke navnet men det var stikkpiller 3xdaglig som nesten tok knekken på slimhinnene der nede... Trappet ned til 2xdag etterhvert og på slutten en av dem og en crinone...

Og - ukentlig akupunktur + homeopatiske piller (sabina og urtica urens og det babyklisteret jeg fortalte om)

Sier seg selv at dette ble dyrt....og egentlig vet jeg jo ikke HVA som gjorde susen...men er nå glad jeg er der jeg er...

Igjen - masse lykke til!!! Så flott at du har en farmor klar :) :) :)

Klem

Annonse

Ja, det var jo litt saker det! Kan godt forstå at dette ble dyrt! Jeg fikk medrol fra uttak sist og bare noen dager. Men jeg har trua på at det hjalp på siden jeg har hatt så mye antistoffer i kroppen. Får det sikkert denne gangen også. Spurte om blodfortynnende sist, men det mente han jeg ikke skulle ha. Han sa jeg heller skulle få medrol. Er det noen spesiell grunn til at du fikk det, eller prøver de litt forskjellig etterhvert?

Farmor er klar, ja! Hun spurte selv om hun kunne få være så snill å få bli farmor ganske tidlig i prosessen. Og det syntes jeg var helt greit siden det ikke blir slekt innvolvert fra den siden. Hun er forferdelig glad i små barn, og er det noen med baby på personalrommet så er det enten hun eller jeg som har dem;-)

De har prøvd litt forskjellig etterhvert...har ikke påvist noe galt med blod/koagulering, men det er noe som gjerne prøves ut på "gamle damer" da blodet vårt KAN være litt mer tyktflytende og dermed vanskeligere passerer gjennom de håååårfine årene i navlestrengen = fosteret får ikke nok næring. NB! Det MÅ ikke være slik altså, det bare kan... Det var min norske gynekolog som ga klarsignal for det, det er visst ganske vanlig. DepoMedrolen var det legene i Dk som ville jeg skulle ta - mens min norske gynekolog var sterkt imot. Kortison skal man helst unngå ved graviditet, var hans mening...

Men - jeg maste nok endel på å få prøve mest mulig også,

Har selv tenkt litt på det med farmor...har en barnløs kollega i slutten av 50årene som nok kunne tenkt seg "jobben". Men - hun er litt slitsom iblant så jeg vet nå ikke... Hahaha...men kanskje det kunne føltes skikkelig som en ekte svigermor og farmor nettopp på grunn av det :)

Hehehehe:-) Ja, har jo hørt at svigermødre skal være slitsomme;-) Kan være greit å ha noen ekstra å spille på. Nå har jo jeg søstrene mine og faren min i nærheten, men likevel. Rektoren var helt i hundre. Ei av døtrene hennes har termin vel en mnd før jeg skulle ha, og da jeg var på første ultralyd fikk hun i løpet av en haltime melding både fra meg og datteren som også hadde vært på ultralyd. Det syntes hun var så morsomt. Døtrene hennes hadde veldig lyst til å treffe meg, og de ville gjerne være tanter hvis jeg ville det. Vi hadde planlagt at jeg skulle treffe dem når de kommer hit til jul, så jeg får håpe det er en ny spire på gang til da.

Gynekologen spurte meg sist om jeg hadde tatt blodfortynnende, så hun er sikkert positiv til det. Skal høre med henne når jeg skal dit i neste uke. Legen min mente muskelknuten også tok en del blod fra fosteret, så da kan det vel være greit at det flyter litt lettere.

Forresten, har ikke du 40-årsdag i disse dager, eller har du hatt? Synes å huske at du sa du ble 40 rett før gutten din kom. Min skulle komme rett før min 40-årsdag, og det syntes jeg var så gøy. Har bestandig ønsket meg en baby i april, men den gang ei! Får satse på sensommerbaby!

Hei Pippi!

Satser på at det er min lille eskimo som blir gullet mitt, men jeg tør ikke ha noen forhåpninger. Forbereder meg på at jeg må ha ny 3-pk, og at jeg må ned å sette meg på knær foran bankmannen!

Har enda ikke bestemt meg for om jeg drar nedover i oktober eller november. Avventer bestemmelsen til jeg har vært hos gynekologen min neste fredag. Vet ikke hvor jeg er i syklusen, og vet ikke om den dukker opp som vanlig eller om den blir forsinket. Blør enda litt når jeg har vært på do. Kommer litt lys rosa/oransje på papiret. Synes det er litt rart at det ikke er stoppet helt opp, for det har vært slik i mange dager. Hadde mensenfølelse i går, skikkelige murringer i livmor og eggstokker, så vet ikke hva som skjer.

Har du vært til ny sjekk ang cystene?

Hei Håpefull38!

nei her er intet nytt, jeg sprayer i vei og skal ikke til kontroll før neste torsdag. Mens du blør og blør, har jeg ikke hatt mensen siden 18. august! Den skal nå dukke opp snart hvis nedreguleringen fungerer. Etter en uke med spray har jeg enda ikke merket noe til bivirkningene - heldigvis.

Hihihi...skal si du husker godt, Håpefull :) :) :)

Jeg fylte 40 nå 7. september, så pjokken får en voksen mamma. Ble ingen fest - tenker å kanskje ta en over nyttår, men jeg gadd ikke arrangere nå for at alle andre skulle slå ut håret mens jeg satt der med megamagen :)

Hehe...man kan jo ønske seg, men alt i alt betyr det ingenting når på året de kommer vettu...det merker vi godt vi som har prøvd noen ganger. Blir litt oppgitt inne på andre forum når de river seg i håret fordi de uheldigvis stakkar har termin i oktober... Det er visst den aller verste måneden i fht barnehageplass har jeg skjønt.... Jaja, noen problemer skal man ha...! Jeg er sjeleglad for oktobergutten min :)

Så kjekt å høre at du har så mye støtte rundt deg :) Det er gull verdt!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...