Gå til innhold

noen som har prøvd duphalac på baby 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått veiledning på apotek men er litt usikker om jeg vil prøve. Noen med erfaring? Har prøvd sviske mos og malt. Men han sliter med avføring. Er veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg her:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min frøken sleit også med det... Var hos legen og fikk lov til å gi duphalac eller movicol.. Hørte på apoteket også, og de sa at barn kan få vondt i magen av duphalac. (Men fungerer bra) Den er også litt tykk, så det er ikke alle barn som klarer å svelge den..

Jeg valgte å gi vesla movicol. Kunne gi 1,5 gram pulver pr kilo i fire-fem dager for så å gi mindre dose en ukes tid. Dette er en kur og skal ikke brukes mer enn to uker. Jeg syntes det var mye å gå 7,5 gram om dagen, så jeg ga mindre.. Startet med 2-2,5 små engangsteskjeer med pulver hver dag, og minka til 1-1,5. Etter dette kunne jeg gi duphalac som vedlikeholdende, men det var det ikke bruk for..

Movicol er pulver som kan blandes i melk eller annen drikke, og smaker ingen ting.. Det står på pakka at den ikke skal gis til barn under 12 år, men med små doser så er det ikke noe problem.. Kjenner tre andre småbarn som har fått dette også. Jenta mi var 3,5 mnd når hun fikk dette.. Prøv deg fram til riktig dose, for den er veldig effektiv..

Veit at det er mange som bruker duphalac til småbarn også..

Er du veldig usikker ville jeg ha tatt kontakt med legen for å få tips..

Jeg har masse movicol igjen, og kommer til å gi en kur med det igjen seinere hvis det blir behov...

Lykke til..

Skrevet

Brukte det på snuppa mi da hun var ca 6mnd. Fungerte veldig bra. Prøv deg frem med en liten mengde først, ikke gå rett på full dose. Da må kanskje du også vaske vegger, stellebord og gulv... :-)

Legen sa i allefall at det var helt ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...