Gå til innhold

Venstre bryst produserer dobbelt så mye melk som det høyre..HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Det er nå 1mnd siden jeg fødte andremann, å sliter veldig med det ene brystet. Jeg produserer dobbelt så mye melk i det, å det blir steinhardt og fullt av klumper bare etter en time etter amming. Har ikke feber, men brystet er ømt og klumpete så og si hele tiden. Prøver å massere i dusjen osv. men det tar under en time så er det like ille igjen..

Hadde brystbetennelse med førstemann, men da fikk jeg jo over 40 i feber.. Kan dette være brystbetennelse? eller starten på det? Å hvordan i alle dager skal jeg klare å få ned produksjonen på det brystet?! Prøver å amme mest på det med mindre melk, men det hjelper jo ikke..:( Så er det en smule kjedelig å ha en gigantisk pupp, å en som en er dobbelt så liten... men det er jo ikke det største problemet. hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ammer du først fra samme bryst bestandig?

kan være lurt å bytte "førstepupp".

Bruk varmeputer (fåes hos ammehjelpen).

Har du klumper og brystet blir rødt, så anbefaler jeg deg å ta en ren bleie. Fyll den med så varmt vann du bare hæler og legg den rundt brystet en stund før amming. Du kan ev. også pumpe og massere brystet samtidig slik at klumpen du får tømt det helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...