Gå til innhold

Venstre bryst produserer dobbelt så mye melk som det høyre..HJELP!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Det er nå 1mnd siden jeg fødte andremann, å sliter veldig med det ene brystet. Jeg produserer dobbelt så mye melk i det, å det blir steinhardt og fullt av klumper bare etter en time etter amming. Har ikke feber, men brystet er ømt og klumpete så og si hele tiden. Prøver å massere i dusjen osv. men det tar under en time så er det like ille igjen..

Hadde brystbetennelse med førstemann, men da fikk jeg jo over 40 i feber.. Kan dette være brystbetennelse? eller starten på det? Å hvordan i alle dager skal jeg klare å få ned produksjonen på det brystet?! Prøver å amme mest på det med mindre melk, men det hjelper jo ikke..:( Så er det en smule kjedelig å ha en gigantisk pupp, å en som en er dobbelt så liten... men det er jo ikke det største problemet. hehe..

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Skrev akkurat ett innlegg på "småtroll 0-1 år" med samme problem.

Ny her og så ikke ammedebatten før nå.:-)

Har akkurat samme problem. Prinsen min er 14 dager gammel i dag, spiser bra, men trives best med å suge fra det brystet med mindre melk.Lurer veldig på om noen har noen tips her. ????

Håper på svar :-)

• 3 uker senere...

Bruke ei pumpe for å lette trykket litt? Ikke tøm det helt, så vil muligens produksjonen gå ned etterhvert. Hjalp meg med førstejenta ihvertfall.

Har samme problem denne gangen som da, venstre bryst produserer ca 75% mer enn høyre, dog er favoritt puppen (er/har vært til begge jentene) den venstre så er ikke rart at den produserer mest.

Jeg har samme problem, men greier som regel å holde det i sjakk. Jeg gjør litt som du, dvs prøver å gi mest på det brystet som har minst melk, og har funnet ut at det med mye melk ikke tåler at jeg håndmelker for å lette trykket - da blir det bare mer og mer. Noen ganger tømmer jeg det overaktive med pumpe, for så å la det hvile så lenge som mulig. Prøver meg også frem mht hvilket han får først. Helt bra er det ikke, men det fungerer. Men jeg tror nok at ungen styrer mer enn vi tror med sugetempo osv; jeg måtte fullpumpe i ei uke da babyen var fem måneder (pga operasjon), og da fikk jeg styrt puppene likt, det tok fire dager med gradvis utjevning... Lykke til!

• 3 uker senere...

Nå er babyen min 6 mnd, og jeg har hele veien hatt én "superpupp" og én "mindre super" pupp.. Har prøvd å regulere dette ved å amme mer på den "mindre supre", men det hjelper ikke. Så for meg er det bare slik, at jeg har én pupp som produserer mer melk enn den andre! :)

• 3 uker senere...

Takk for flotte svar!

Lillegutt er nå 3mnd og 15 dager gammel, å det er myye bedre:)

(er en stund siden det ble bedre altså, hehe)

Det venstre brystet har fortsatt mere melk, men nå blir de aldri sprengte lenger utenom på morgenen, så det er bare da jeg merker det utenom når jeg ammer:) Det høyre har nok melk, men blir fortere tomt bare.

Så det løste seg til slutt, av seg selv, hehe:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...