Gå til innhold

noen som har erfaring eller kunnskap om uregelmessige celler?

Anbefalte innlegg

har fått svar på cytologiske prøve fra legen min, som viste noen uregelmessige celler. Hva vil d si? Kan ikke ringe legen min nå som d er helg :( Søker opp dette på nettet og d eneste jeg får opp livmorshalskreft, sen abort og for tidlig fødsel. huff d her va ikke morsomt og jeg bli veldig redd :(

Fortsetter under...

hei,

jeg har og det. fikk påvist det i 2007. Legen min rotet vekk papirene og jeg fikk vie det via kreft registeret når jeg var 3 mnd på vei med førstemann. kan trygt si det utløste panikk hos meg men det hadde ingen innvirkning på svangerskap eller noe :) 6 jeg dager over termin dato. Det følges opp med celleprøver hver 6 mnd. det er ikke farlig men overvåkes siden det er ansett som et av for for sadiene til kreft. mener skalaen er fra 1 til 6 eller noe og celleuregelmessighet eller forandringer er ofte -2 eler -1 s skalaen :) De følger deg opp i ca 3 år så blir du sendt til utredning på gyn.avd på sykehus for å se om det er noe de kan gjøre for å normalisere det :)

Jeg skulle vært til utredning nå men er gravid igjen så da blir det etter celleprøven etter 6 ukers kontrollen :)

Så jeg ville tatt det helt med ro og kontaktet legne på mandeg for å evt få stilt spm du måtte ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...