Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sulten gutt på snart 4mnd og lurte på å gi han et par skjeer grøt idag. Har kjøpt sånn Nestle risgrøt m/banan. Det står den skal blandes med vann..Kan jeg blande den med morsmelk istedet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det går, men jeg blandet med MME da jeg startet med grøt. Gikk fint det her:)

Skrevet

Hvorfor vil du blande med mm?

Kan du ikke heller amme først også gi de skjeene med grøt?

Mm skal jo ikke varmes for mye da fettstoffene blir ødelagt.

Skrevet

Risgrøten skal blandes med vann. Det er tilsatt mme så den skal ihvertfall ikke blandes med dette. Da kan babyen risikere å få i seg for lite væske i forhold. Var kun maisgrøten til nestle som kunne blandes med mme,men den er tatt ut av produksjon.

Ville rådet deg til å gi et par skjeer grøt, så amme etterpå:) Det er ikke lett å gi grøt til en baby som er mett på mm:)

Skrevet

Takk for svar :) blandet med vann, helt tynn grøt, men han laget bare de grimasene og holdt på å brekke seg. Så da ble det bare amming. Noen som vet hvor de selger hirsegrøt fra holla? kanskje den er bedre..

Skrevet

sånn gjorde mini også men da han fikk ordentlig grøtkonsistens gikk det mye bedre. Han likte det ikke for flytende, det gjør han fortsatt ikke:)

Kan jo prøve?

Hirsegrøt kjøpes på helsekosten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...