Gå til innhold

Skikkelig sausa gutt på 6mnd,noen tips råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Gullet på brått 6mnd er skikkelig sausa,i natt var han masse våken og hostet å brakk seg for det er så seigt slim så han får ikke det opp,almenntilstanden ellers er ok,men noen tips råd til hva jeg kan gi han eller gjøre for at det skal løsne? Ville ikke ringe legevakten siden han ikke er "syk" På forhånd,takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noen?!!!!

Skrevet

Hei :) Jeg brukte de små saltvanns engangspipettene, tok ut nesten alt saltvannet, fylte med morsmelk og dryppet i neseborene på min gutt på 2 mnd som var tett i nesa. Først nøys han ut en skikkelig "propp", og så brukte jeg nesesuger på det andre neseboret, og fikk opp en "propp" til og masse snørr. Løsna i både nese og hals etter det, dryppet litt morsmelk til et par ganger utover dagen. Kan bruke saltvann og tror jeg.

Ellers leste jeg at de kan ligge med hodet litt høyere for å hjelpe til å puste når de er tette i nesa.

Skrevet

Har akkurat vært igjennom samme runden her. Det vi gjorde var å legge en pute bak ryggen hans slik at han "satt" og sov, dette gjorde det lettere å puste. Vi trodde heller ikke at han var voldsomt syk ettersom allmenntilstanden var grei, men det viste seg å være bronkitt så vi fikk bricanyl og det hjalp bra:)

Du kan jo også prøve saltvann, det vil nok løse opp litt.

God bedring!

Skrevet

Takk,ja driver med saltvann i nesa så det har løsnet en del der,men virker som det sitter en del litt langt ned i brystet å på en måte...snakket med lege og hun sa jeg bare skulle fortsette med saltvann og amme for det var den beste medesin...så da er det bare å følge med på allmenn tilstanden. Og ligge masse på gulvet på magen,hvet ikke hvor mange ganger jeg har tørket snørr i mengder i dag:-) Så håper det går bedre i natt:-)

Skrevet

Sliter med akkurat det samme med gutt på samme alder. Hele helgen har han våknet HVER time og hylskreket fordi han er så tett.... kjempeslitsomt!

Har brukt masse saltvann og sånn nasesug, men det kommer nesten ingenting opp med den - og bare tynt, tynt slim, ikke er det grønt heller så får vell ikke noe som kan hjelpe med legen uansett.

Sorry om jeg kupper tråden din, er bare så sliten. Mannen er selvfølgelig bortreis. Greit å vite at man er flere som sliter med det samme iallfall!!

(Forresten skal jeg prøve å legge han mer på magen imorgen....har "spart" han for det idag, siden han er så utrolig sutrete og gretten. Men om det hjelper så....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...