Gå til innhold

Tar det lang tid før jeg får være sammen med babyenn min etter ks

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har tenkt mye på i det siste. At jeg ligger på opr. stua, senere oppvåkning og at "alle" får møte babyen min før meg. Og enn om det er noe galt med han..også skal vi ikke være sammen. Huff...

Synes han er nærmest meg og vil aller helst være tett tett tett også helt fra starten:)

Fortsetter under...

du får se babyen din etter at de har målt å veid osv, og etter det blir ungen med far ell den personen du har med inn på rommet hvor du skal være de neste dagene... du ligger bare på oppvåknings rommet til du har fått i deg litt veske og klarer å røre litt på deg... men uansett får du se ungen omtrent med en gang de har sjekka at alt er bra :)

du får sjå og lukte på lille gullet med ein gong.så blir barnet sjekket og målt osv.så får du hilse litt til.

så når du har ligget litt på overvåkninngs rummet så får du barnet ditt så masse du vil og orker:)

Jeg har fått beskjed om at så lenge barnet er friskt så får jeg være sammen med barnet på oppvåkningen. Med forbehold at epidural bedøvelsen går som forventet, i noen tilfeller fungerer ikke epuduralen som forventet og da blir mor lagt i narkose. I mitt tilfelle forventer vi ingen komplikasjoner med barnet, ks blir planlagt med hensyn til min helse.

Jeg skjønner tanken din der. Jeg fikk ikke vært sammen med gutten min, og var rimelig fortvilet pga det. Jeg fikk se ham, og så tok de ham med for veiing og måling sammen med pappan mens jeg lå på oppvåkninga. Han var frisk og rask, og jeg var ikke bekymret for ham, og fikk vite at han og pappan skulle komme inn til meg etterhvert. Og det gjorde de. Men i og med det hadde vært en heftig dag og pappan ganske utkjørt dro han og guttungen opp igjen på rommet vårt, og jeg fikk vite at jeg skulle få komme opp med en gang jeg kunne røre beina mine (spinalbedøvelse). Da de dro var jeg i tilleg så bedøvd at jeg ikke var istand til så veldig mye med babyen. Så det sa jeg at var helt ok. Men det jeg ikke visste, og ingen andre heller for den saks skyld, var at det kom inn 6 andre med rier den natta (liten fødeavdeling med bare 2 fødestuer) etter at jeg hadde fått sønnen min, så de på føden som skulle komme og sjekke at alt var i orden med meg før jeg ble trilla opp igjen glemte meg rett og slett i alt stresset som ble etterpå. Så sønnen min ble født rundt midnatt, og jeg ble trilla inn igjen på eget rom neste morgen. Det skal få være den LENGSTE natta jeg noen gang har vært med på.

Det kommer nok litt ann på hva slags sykehus du er på og hvordan selve operasjonen går. Dersom du må ned i full narkose (slik som meg) tar det nok en god stund før du får hilse på. Er du våken under operasjonen får du som regel hilse på med en gang de henter ut barnet så lenge operasjonen er vellykket.

Det er derimot ikke alltid du får ha barn/barnefar på oppvåkningen etterpå. I tilfeller hvor det ligger mange på oppvåkningen (og barnet kanskje ikke er så stille) får man ikke lov. Dersom det ligger folk på oppvåkning som har mistet sitt barn får man ofte heller ikke ha baby der (av respekt for de som ligger i nabosengen)

Annonse

Jeg fikk se babyen med en gang:) så tok de henne for en kjapp vask.

Hun fikk ligge hos meg til jeg var ferdig sydd, så ble hun med far opp på avdelingen for måling.

Jeg ble da trillet inn på overvåkningen. En liten halvtime senere kom de begge ned til meg og ble hos meg de 4 timene jeg måtte ligge på overvåkningen.

Etter dette ble vi begge trillet opp på avdelingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...