Celine84 Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Hei Jeg har tvilling som er litt over 3 uker nå som er litt forkjøla, og sover dårlig om natta pga. av litt tett nese, gråter mye, mulig slim i lungene, hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det, eller må jeg bare bestille time hos fastlege. Siden de er ennå så liten, vil legen ikke gi noe medisin, eller hva? Håper på en rask svar Bekymra mor...
Silje82 Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Hei Jeg har selv tvillinger, og han ene har vært (av en eller annen grunn) mer tett i nesen og forkjølet enn den andre. Det hjelper masse hvis du får åpnet tett nese, apoteket har nå kommet med otribaby (saltvann) i spray form, da er det lettere å få det opp i nesa så det åpner seg opp. Du får ta en telefon til legen på mandag og høre om det er noe annet du kan gjøre, men det hjelper masse å å få åpnet nesa hvertfall, de puster jo bare gjennom den når de er så små. God bedring :-)
velsignet med to Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Anbefaler også Otribaby som Silje82 skriver. I tillegg kan du prøve med sånn nesesuge (fås også på apotek), ubehagelig for baby mens du gjør det men det kan renske opp ganske mye! En annen ting som kan hjelpe er å heve hodeenden i senga der babyen ligger. F.eks. bygge opp med bøker under beina, eller som jeg har gjort til jenta mi som har vært forkjøla nå; hun sover i kurv enda så jeg har lagt ei tynn pute under hodeenden av kurven,slik at hodet hennes er høyere enn kroppen (altså under selve kurven). God bedring! Og det er ingen skam å rådføre seg med lege (har selv pratet med legevakt både i går/natt og fredagskveld)!
Celine84 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2010 Tusen takk for tipset begge to, løper og kjøper Otribaby og nesesuger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå