Gå til innhold

Hvilke leker har din 4-5 årige gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet til at det er veldig mange une leker her ihuset, og at han holder på å bli stor. Lite nytt er det også. Merker det ekstra nå når det begynner å bli høst og vi ikke er like mye ute.

Ute har han, rutsje, trampoline, disse, vi har trær han klatrer i, han har også sykkel, og løperhjul, sandkasse med tilbehør, fotballmål, plaskebasseng etc.

Inne har han gamle puslespill, for små barn, med 6-9 biter etc. Litt tegneblyanter, modellkitt, perler, moonsand, Ikke intressert. Litt bøker, vi har ikke dvd'er, han ser lite tv, men han spiller litt play station, men ønsker seg en dsi. Søstra har også lekehus med to rom inkludert kjøkken. Hun har også dukkevogn og litt Barbie. Han har litt bakugan, og en del fotballer, små og store.

Han har også trommer, og andre musikk instrumenter, og en del tryk og føl leker fra baby tiden, med lyd og lys, men det er veldig ungt, slike ting som sikkert passer best fra 1-3.

Han herjer fælt i huset og jeg tenker nå at det er i mangel på andre leker. Vi spillerogså litt data, men det fenger ikke så veldig.

Tips til hva å kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min samler på bakugan og biler fra lynet mcqueen. Har mye duplo, men leker lite med det. Har begynt å kjøpe litt lego, men han ødelegger istede for å bygge. Har to bæreposer med smålego til bestemor, der leker han mye med det.

Stor kiste full av togbane.

Ellers har han sikkert 50 bøker og 50 filmer. 4 ps3 spill. Ønsker seg DS til jul.

Har sandkasse med mye brauder maskiner, huskestativ, sykkel, sparkesykke og trøtraktor. Putekasse full med uteleker.

Synes det er kjekkest med det han kan samle på og kan brukes i maaange år, samt gå i arv. Slik som togbanen og lego.

og ja.. han er alenebarn ;-)

Skrevet

Her går det i bilbane, traktorer og lekebiler. Han er helt frelst. :)

Skrevet

Det er vel playstation spill og data spill som er tingen, samt dvd'er han mangler. Brio og lego er sikkert lurt det også.

Han ønsker seg klatrevegg/klatrestativ til å ha i hagen. Når vinteren kommer blir det nok litt ski. Han er veldig fysisk, får han ikke til å sitte i ro og putle med ting.

Skrevet

Måtte bare dytte litt for å få mer ideer :-)

Skrevet

Playmobil, finnes en masse flott!!!

Bruder biler, traktorer osv.

Kjøkken

Snekkerbenk med verktøy

Skrevet

Kjøkken og verktøy benk har han, ingen interesse for de, kjøkkenet leker han med av og til, han har både inne og ute.

Plymobil, er ikke det baby leker? Jeg aner ikke hva det er engang :-)

Skrevet

Vår gutt på 4 år har mange leker, er nr 4 i barneflokken, så det er naturligvis en salig blanding av nytt og arvede leker.

Akkurat nå er kaptein sabeltann sin skute en av lekene han leker mest med. Puslespill på rundt 25 brikker er midt i blinken. Min gutt er veldig tolmodig, kan sitte lenge å pusle eller perle. Bøker er han velig glad i, vi har et stort utvalg, men som voksen ser jeg jo at jeg jeg leser mest de bøkene jeg selv liker, og da blir det mye disney (fra jeg var lita faktisk), samt Albert Åberg. Dvd filmer har vi også et rikelig utvalg av, og for gutten på 4 er biler, Kaptein Sabeltann, Gråtass osv. midt i blinken. Biler er selvføkgelig også noe han liker godt å leke med, gjerne av den typen han kan trekke opp, og se hvem som kjører raskest. Geo mag (er det det det heter? magnetkuler og pinner) er noe han liker godt å leke med. Lego og togbaner er også noe han liker godt å leke med. Vi har også en del instrumenter, men ser at disse ikke blir særlig mye brukt.. Å tegne er han veldig glad i. Vår gutt spiller lite tv spill etc. Vi kjøpte en DS til ham for et år siden, men han har fortsatt ikke fått den, da han ikke har etterspurt (til tross av at alle hans eldre søsken har en slik), og vi vurderer 4 åringen som for liten til en DS enda.

Skrevet

Gutten min blir 5 år snart og han leker aller helst med tog. Biler, særlig Lynet McQueen er også bra, men tog er aller best! Han kan holde på å timesvis med å bygge togbane og å kjøre lange rekker med tog på den.

Skrevet

Div.aktivitetshefter - nå lærer vi klokken.

Biler

DS

Doktorkoffert

Lommelykt

Sverd

Monsterfigurer- kjempekult visstnok

Bøker

Dvd

X-box

Perlesett

Skateboard

Sykkel

Div.skrivesaker

Sprettballer

Lego

Til jul ønsker han seg ski, bilbane, DS-spill og et skrin han kan låse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...