Gå til innhold

Jentenavn med C??

Opsideisi-j5år+litefrø<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker Carmen veldig godt,,, Men tenker også på Cayla og Chanel. Vil ha et litt spesielt navn... Forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Carla! Det er nydelig!

Ellers:

Carna (Men liker det mye mye bedre med K)

Cara

Skrevet

Jeg synes Carmen er ganske sjarmerende, så det liker jeg godt :)

Likte ikke de andre to navna sånn spesielt..

Hva med..

Carla

Celia

Cornelia

Casandra

Ciara

Skrevet

Synes Carmen er ok. Ellers liker jeg Carla kjempegodt!

Skrevet

Carita

Cecilie

Celine/a

Camille

Charlotte

Carense

Cira

Carna

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg grøsser av forslagene dine - særlig Chanel var ille. Hvordan tror du ei jente som heter Chanel oppfattes? Som ei jålete bimbo eller en seriøs tøff jente?

Mine forslag:

Cecilie

Clara

Carina

Cornelia

Cathrine

Skrevet

Ja jeg synes egentlig de navnene er veldig strilete, og chanel synes jeg ikke noe om. kjenner en som heter det, veldig grei- men høres ikke serlig bra ut.

Synes Celine,Camilla,Caroline,Christiane og slike navn er pene.

Carla,Carmen,Cassandra får jeg sånn "spansk bimbo med 5 kg sminke" assosiasjoner.. :/

Skrevet

Jeg liker Carmen godt, men synes ikke det høres så veldig norsk ut. Chanel er jeg ikke en fan av, og du kunne risikere at folk uttaler det som "kanel". Og akkurat det er ikke særlig pent på en pen jentebaby. :-)

Cayla (uttalt "Kei-la") staves vanligvis med K, og det ville jeg IKKE brukt. Det het min første baby, og mens navnet er vanlig og pent i USA (jeg er amerikaner), så ble det helt umulig for nordmenn å uttale navnet riktig, og fikk mange negative kommentarer om det, til og med spørsmål om hvorfor jeg ville jeg min datter en guttenavn (fra folk som visste jeg er amerikaner; Kay er jo jentenavn der borte, mens Kay/Kai/Cai er guttenavn i Norge). Noe som såret meg veldig da min jente døde, og navnet var jo det eneste jeg hadde igjen etter henne. Så det navnet ville jeg anbefalt å ikke bruke.

Andre C- navn som jeg synes er pene er:

Christine

Charlotte

Caroline

Skrevet

Likte ingen av dine forslag desverre. Får spesielt dårlige vibber av Chanel...

Constanse

Christiane

Christiana

Cornelia

Celia

Cecilia

Skrevet

cathrine

carina

cecilie

celine

christine

chantal

cilje

carmen

caroline

cassandra

Skrevet

jeg synes desverre Carmen er fryktelig på Norsk. Chanel ville jeg også absolutt styrt unna..

Cayla går kanskje ann, men ville skrevet Kayla, om det ikke må være med C.

Cecilia synes jeg er fint :)

Skrevet

Jeg syn Keyla er søtt, men ikke noe jeg ville kalt barnet mitt .Litt for amerikansk, men absolutt et vakkert navn.

Caroline

Catharina

Camilla

Cilla

Carla

Carolina

Celina

Skrevet

Cordelia syntes jeg er fint:)

Eller Coralie

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Christel

Skrevet

Det er veldig vanskelig (synes jeg) å finne SKIKKELIGE fine jentenavn på C.... MÅ navnet begynne på C?

Eneste ordentlig fine jeg kommer på er Caroline :)

Skrevet

Må desverre gå inn i rekken av de som får bimbo assosiasjoner med navnene du foreslår, men dette er jo ditt valg..

Foreslår:

Charleen

utrolig fint, men har engelsk uttalese, men tror de fleste greier det i dagens samfunn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...