Gå til innhold

Hjelp meg!! Før jeg blir gaaal! Har ca 30-40 munnskold i munnen og de verker sånn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier å ha utbrudd på 30-40 hver 4-6mnd!!

Hvorfor kommer der?

Noe som hjelper?

Ellers til vanlig har jeg alltid en til tre, men når disse stor utbruddene kommer blir jeg helt gal, er så vondt og ubehagleig.

Hvorfor får jeg 30-40 på en gang? ARG!! Blir gal av smerte, kløe, svithet. Trenger råd og hjelp!

Skrevet

Huff!! Det er noe skikkelig drit!! Har vært plaget en del med det jeg også, men aldri hatt sååå mye på en gang!! Huff!! Føler med deg!!

Det eneste som hjelper for meg er ren Vademecum, det gjør vondt, men får renset opp..

God bedring!!

Skrevet

Hvorfor de kommer vet jeg ikke, snakk med legen din.

Ellers er et tips å la sukkerbiter smelte i munnen din, det virker visst utrolig godt på mange har jeg lest. :-)

Skrevet

Du må bytte tannkrem! Det er mange faktorer som gir munnskold, enkelte sykdommer (sjeldent), stress, hormonelle forandringer (utbrudd ved mensen) men de aller fleste får det fordi de reagerer på såpestoffet i tannkremene.

Jeg byttet til zendium for 4 år siden og har kun hatt 2-3 sår siden. Da har det kommet i forbindelse med mye stress og mensen samtidig.

Zendium får du i de fleste dagligvarer og apotek.

Skrevet

Du må bytte tannkrem! Det er mange faktorer som gir munnskold, enkelte sykdommer (sjeldent), stress, hormonelle forandringer (utbrudd ved mensen) men de aller fleste får det fordi de reagerer på såpestoffet i tannkremene.

Jeg byttet til zendium for 4 år siden og har kun hatt 2-3 sår siden. Da har det kommet i forbindelse med mye stress og mensen samtidig.

Zendium får du i de fleste dagligvarer og apotek.

Ikke bruk munnskyllevann, det inneholder også disse såpestoffene.

Skrevet

Samme her! Mitt råd til HI er helt klart. Bytt til såpefri tannkrem! Hvis jeg glemmer å kjøpe når det er tomt og må bruke samboeren sin "vanlige" tannkrem så kommer sårene med en gang. Med Zendium eller tilsvarende tannkrem så er det kun i perioder med mye stress de kan komme.

Skrevet

Du, jeg på et sånt legeprogram. Og der var det en som var plaget med det samme som deg.

Det de kom frem til var at det faktisk var en reumatisk sykdom som forårsaket blemmene i munnen.

Skrevet

Hei!! Jeg har bare et tips, og det er corsodyl salve som du smører sårene med. Bruk en Q-tip til å påføre salven. Det svir som F, men virker bra. Og hold deg unna sure ting og salt potetgull. Det fungerer veldig bra for meg, i hvert fall. Og som noen andre her sier, bytt til Zendium. Det KAN gjøre at du får færre utbrudd. Har ikke hjulpet på meg, men bruker det for det, for tenker at det kanskje skal hjelpe en vakker dag. ;)

Skrevet

Bare for å nevne det så finnes Corsodyl også som munnskyllevann. Enklere enn salve, men svir gjør det likevel.

Skrevet

Det høres jo forferdelig ut... Hva sier tannlegen din? Enn legen?

Jeg hadde munn, hånd og fot sykdom en gang, da hadde jeg masse blemmer i munnen. Løsningen for meg ble å bruke Dentinox og smøre på. Da ble blemmene nummen og jeg fikk i det minste i meg mat og fikk til å pusse tenner. Snakking ble det lite med da, men det er jo like greit å lytte litt innimellom også. ;)

God bedring HI, føler med deg!

Skrevet

Har en mann og søster som er plaget innimellom. De sverger til corsodyl munnskyll!! Jeg har prøvd det en gang, og det var en grusom smak!!!!! Men så lenge det hjelper, så er det verdt det. Lykke til :-)

Skrevet

kjerringråd som funker som lindrer... skyll munnen m farris.

Skrevet

Hos meg er det også tannkremen. Kommer med en gang jeg bruker noe annet en Zendium.

Men får det også i ny og ned ellers også, fryktlig plagsomt. Tenker det er kreft og alt mulig rart. Men det sies også at det er et virus. Vondt som fy...

Skrevet

Ja, selv synes jeg at salven er bedre å bruke selvom det er mer tungvint.

Skrevet

Huff stakkars deg. Du bør kontakte tannlege eller lege for å høre hvorfor du får dette. Men å skifte tannkrem kan være lurt slik som de anbefaler her. Kjøp også Corsodyl på apoteket! Kan det være herpes?? Nei, du må ringe legen din. Du kan ikke ha det slik!

Skrevet

Støtter rådet om Zendium. For min kones del hjalp det bare delvis å skifte tannkrem, men hun tok det opp med tannlegen sin, og fikk tips om å ta Q10-kaplser hver dag. Problemet er nesten helt borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...