Gå til innhold

kan man egentlig stole på eggløsningstester??? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo da:)

Jeg har brukt billigmerker, men synes de er så utydelige at jeg har rett og slett valgt å bruke clearblue digital eggløsningstest hver gang jeg har forsøkt å bli gravid.

Jeg mener de funker for meg siden jeg har blitt gravid de to siste gangene når jeg har brukt dem. Egentlig kjenner jeg jo når jeg hat eggløsning men siste gangen hadde jeg så lange og ujevne sykluser. Så da var det ok med eggløsningstest.

Du har jo mest sannsynlig eggløsning mellom dag 10 og 18 i syklusen så da er det nok tester for en periode i en pakke.

Lykke til.

NEI, DET KAN MAN IKKE...

Hehe.. Vi prøvde å bli gravide helt til jeg kom inn på skole. Etter det brukte vi EL testene for å IKKE bli gravide, men da satt den jammen på første skuddet...

Så nå er jeg gravid student, da... Gleder oss masse uansett vi, da :)

Vi brukte foressten sånne billigtester fra billigtester.no eller noe sånt...

Annonse

Jeg brukte CB og det viste seg at jeg hadde EL 3 dager senere enn hva jeg trodde! Ble gravid på et forsøk, når vi brukte ELtest!

Og husk at man kan bli gravid på et samleie som har vært 6 dager før EL... Derfor fungerer ikke slike tester så bra som prevensjon. Bruk da heller Ladycomp/Babycomp. De gir deg rød dager hele den kritiske uken, og tar høyde for dette!

Jeg fikk høre det at man ikke skal stole blindt på de, bare bruke de som en liten pekepinn på hvordan syklusene er. Helst ha sex regelmessig gjennom hele syklusen og ikke bare dagene rundt eggløsning. Dette fordi at mange blir gravide når de har sex noen dager før EL at sædcellene kanskje er for "trege" om man har sex akkurat på eggløsningsdagen.

Og fordi man innimellom kan ha 2 eggløsninger, der den første eggløsningen ikke helt blir fullført om dere skjønner, og at kroppen lager en ny eggløsning noen dager etterpå. (var i hvertfall sånn jeg forsto det på legen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...