Gå til innhold

Dere som drikker ammete...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du at det hjelper? Jeg har drukket i to dager nå og innbiller meg at den prumpingen går litt bedre. Men er lei av å lage teen og vente på at den skal trekke ferdig etc.

Er det noen som vet om det går bra å lage en kanne og sette kaldt og drikke av hele dagen? Andre med gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drakk ammete, men synes ikke den hjalp på luftplagene til babyen.

Men melkeproduksjonen økte betraktelig, jeg fikk faktisk problemer pga for mye melk, slik at babyen fikk altfor mye formelk og dermed luft og vondt i magen! Så nå er ammeteen lagt på hylla, får heller ta den fram igjen hvis jeg skulle begynne å produsere for lite, for den var i hvertfall effektiv...

Skrevet

Hallo,

Jeg har drukket ammete siden lillemannen ble født .. + da største snuppa var liten baby.

Synes det hjalp/hjelper på luftplager. Er ikke sikker på produksjonen - om den er bedre av den ..? Har hatt nok melk til begge to i hvertfall..:=)

Men - jeg drikker kun 1-2 kopper pr.dag.

Synes ikke det er så stress å lage en kopp/vente på at den trekker :)

Drikker du veldig mye i løpet av dagen da?

Du kan sikkert koke opp en kanne og drikke av den i løpet av dagen ..kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være greit?!

Lykke til ;o)

Skrevet

Jeg drakk ammete, men aner ikke om den hadde noen virkning på verken det ene eller det andre.

Men du kan lage te for en hel dag iallefall. Kok opp og la det stå på en termos eller noe. Går helt fint. Hvis du er lei av teen, men vil ha noe som skal hindre luftproblemer hos den lille så kan du koke fenikkelte. Den kan du koke opp for to dager av gangen og kan gis med engangssprøyte rett i munn. Det brukte jeg til snuppa mi da jeg måtte slutte med amming. Hun rapte som en full sjømann og har aldri hatt luftproblemer.

Skrevet

Øker den produksjonen er det i alle fall på hue og rævva ut herfra! Jeg har jobbet som en gal de siste tre ukene med for mye formelk-problemer, pumping og greier... DET skal jeg ikke få igjen nå som ting endelig har stabilisert seg!

Men mener at snuppa promper mindre, altså. Grunnen til at jeg spurte om oppbevaringav teen er i tilfelle noen har fått beskjed om at den må være nytrukket eller noe sånt. Tror nok jeg går for termosvarianten.

Det blir en tre-fire kopper om dagen, faktisk. Prøver å drikke mellom hvert måltid og da blir det jo noen runder!

EgG: Teen er laget av anis, karve og fenikkel, vet ikke om ren fennikkelte vil gi anet resultat eller om jeg kan bruke det samme til snuppa?

Skrevet

hei, prod min gikk ned noen dager pga stress med om han fikk nok og jeg skulle være borte en kveld osv. drukket ammete en uke, det har funget flotters, holder meg til denne:)

Skrevet

Kom over denne infoen om amme-te da jeg googlet litt om koffein idag, så tenkte å dele den m dere;

Et høyt inntak av koffein fra kaffe, te, cola eller andre koffeinholdige drikker i ammeperioden kan gjøre barnet ditt irritabelt og gi det søvnforstyrrelser. Koffeinholdige drikker bør derfor begrenses. Et høyt inntak av ammete kan også være uheldig for barnet, så ikke drikk mer enn 1–2 kopper om dagen.

http://www.babyverden.no/Barn-0-3-ar/I-ammeperioden/Amming-og-kosthold---hva-bor-du-vare-forsiktig-med/

Skrevet

Oi, det visste jeg ikke. Jeg har alltid drukket mye ammete og jeg syns det virker, har hatt en lang pause nå og begynte å drikke igjen på fredag! Har økt litt på melkeprd. siste dagene og enten så har jeg fått mye mer melk + begynt med litt grøt, eller så funker det veldig bra her med 2-3 kopper dagen! Her har jeg gått fra å få ut først 60 på begge til 100 på ene til 160 på ene i dag!!! Og dette er de siste dagene!!!

Da har jeg også drukket mye eplejuice og vann, og spist godt og regelmessig! Prøvd å amme/pumpe dersom det går for lenge mellom måltidet (på dagen!)

Skrevet

Lykkeli: Takk for tipset. Jeg irriterer meg grønn når de skriver at inntaket bør begrenses, emn ikke noe om hvorfor? Blæsj. Godt å vite, i alle fall.

Jeg merker ikke noe på produksjonen - heldigvis! Skal IKKE ha mer melk her i gården i alle fall. Da må jeg i så fall begynne som amme, hehe.

Skrevet

Det er vel litt ulikt innhold i de forskjellige ammeteene. Hvis de ikke inneholder koffein så kan jeg ikek forstå at inntaket bør begrenses.. Kanskje noen inneholder koffein?

Skrevet

Finnes det flere typer ammete???

Jeg har fra apoteket (apotekernes eget merke) og den inneholder anisfrø, karvefrø og fennikkelfrø. Kan ikke forstå at det skal være koffein i det? Det står på boksen at den skal hjelpe mot luft i magen hos diebarn. ingenting om å øke produksjonen. Står at man skal drikke et par kopper daglig mellom måltidene.

Er det noen som har andre typer? Hva er det i de og hva står på boksen?

Skrevet

Jeg hadde en fra Helios, men har ikke pakken lenger, så kan ikke se. Innbiller meg at den var litt annerledes, så iallefall annerledes ut og smakte annerledes. Men jeg så ikke så nøye på innholdet, så kan ikke si det sikkert..

Skrevet

Ser på nettet nå at Helios sin inneholder brennesleblad i tillegg. Men det er vel ikke koffein i det heller? :)

Skrevet

Hei.

Jeg har aldri hørt at det skulle hjelpe mot luft i magen, men synes det hjalp litt på produksjonen....Nå tok jeg aldri noe "kur" men valgte denne urte-teen istedet for vanlig te eller kaffe.

Den er jo SÅ GOD!

Skrevet

På min ammeteboks (fra apoteket) står det at den skal virke "mot luft i magen for diebarn" og ingenting om økning av produksjon. Den inneholder kun karve-, fenikkel- og anisfrø.

Hm. Mystisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...