Gå til innhold

Hvordan sover deres 6 mnd gammle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes lille gutten min sover så kort av gangen... Så er nysgjerrig på hvor ofte og lenge deres babyer sover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini står opp mellom 07 og 08. Spiser litt, Så sover han en halvtimes tid før han spiser igjen i 11-12 tiden. Så har han en liten dupp på 20 min midt på dagen, og en liten en på ca 20min rundt 17-18, før han legger seg kl 19. Noen dager sover han kun den halvtimen på formiddagen og en halvtime på ettermiddagen.

Sover hele natta.

Skrevet

Han har som regel 3 dupper i løp av dagen. En i 9-10-tiden, en i 13-14-tiden og en rundt kl 16. Han får som regel ikke sove etter kl 17. Sover i alt fra 40 min-2 timer.

Skrevet

Fram til nå har han sovet tre ganger om dagen, rundt 1 time kl. 10, 13 og 16.

Men nå har han plutselig innført sove-nekt. Hvis vi er heldige får vi ham til å sove en halvtime-time én gang i løpet av dagen.

Han sovner rundt åtte om kvelden, og sover da til ca. 8, med en mating i 5-tiden.

Han er straks 6 måneder gammel.

Skrevet

Jenta mi er rett over 6 mnd.

Eg legger ho mellom halv 7 og halv 8 om kvelden, alt etter kor trøytt ho er, kor lang tid kveldsstellet tar o.l. Ho sover då til 3-4-5 om natta, før ho vil ha mat. Ho sover vidare til 7-8-9 og spiser, sover vidare eller står opp, alt etter når ho våknar. Våknar ho 8, så spiser ho og står opp. Våknar ho 7, spiser ho og sover vidare (som regel).

Ho kviler som regel 2 gonger om dagen. Ho pleier å legge seg i 10-11-tida og sover alt mellom 45 min og 2,5 time. Det avhenger litt på når ho sto opp om morgonen. Andre kvilen sover ho i 2-3-tida, alt etter kva tid ho våkna etter første kvilen, og sover alt mellom 30min og 1,5 time. Det avhenger litt på kor lang første kvilen var.

Oppsummert: Som regel ca. 12-13 timar om natta og tilsammen ca. 2-3 timar om dagen.

Skrevet

Min lille frøken legges ca kl 19 (men det blir av og til litt senere avhengig av kveldsrutinene med pupp, grøt, stell og pupp -vanligvis tar dette 2 timer). Så sover hun 3 timer før det er pupp igjen. Og sånn går natten; mellom 2 og 3 timer mellom hvert "måltid" før hun våkner ca kl 7. Da er det opp og stå. Det har variert litt hvorvidt hun spiser med en gang hun er stått opp eller før hun skal ha hvil nr 1. Etter et par timer våken, sover hun 1-2 timer. Så er hun våken 2-3 timer før hun hviler i ca 2 timer igjen. Prøver å unngå soving etter kl 16:30.

Er egentlig ganske fortvilet, for alle de små tullemåltidene om natten tærer på energien min. Grunnen til at jeg kaller dem "tullemåltider", er fordi hun knapt spiser. Har gitt henne flaske et par ganger og det er max 100 ml pr måltid... Mistenker at det bare er vane, eller uvane om du vil, og kosen hun er ute etter.

Skrevet

Takk for svar. Babyen min sover kanskje ikke så lite alikevel ser jeg. Takk-takk:)

Skrevet

Gutten vår legges kl 20.00, våkner etter 3- 4 timer og skal ha mat. Går da 2 timer imellom hver oppvåkning fram til kl 7.00. Begynner å bli rimelig lei av slike oppvåkninger. Ammer, men prøver å trappe ned. Tenker å prøve med en flaske ved første oppvåkning. Har hørt at flaskebarn sover lenger i slengen. Ellers sover han 45 min i slengen på dagtid rundt kl 09.00, 11.30, 13.30 og 16.30.

Han er 6 mnd og ble lagt på eget rom i natt i håp om å få mer sammenhengende søvn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...