Gå til innhold

3 + 1 = 4? Har lyst, men ikke "lov".

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Yes, vi har 3 friske fine unger som vi elsker over alt på jord!! Det har vært vårt største ønske hele tiden, og vi kan "egentlig ikke" ønske oss flere. Familiesituasjonen tilsier at det er umulig for oss å få nr 4. I nær familie har noen mistet 2 ufødte barn på kort tid, og de kan sannsynligvis ikke få flere biologiske barn.

Men innerst inne så har jeg lyst på en til, å det snart! Den biologiske klokka begynner snart å tikke og aldersforskjellen mellom barna blir veldig stor.

Mannen min sier at han er klar for en til;) Men jeg tror ikke at han klarer å tenke hvordan det kommer til å bli for de i familien som har mistet..

Er det noen som har vært borti lignende, eller som har noen fornuftige tanker angående dette?

Jeg vet at i bunn og grunn så er det opp til oss selv, uansett hvordan de andre "tar" det.

Fortsetter under...

Mener du at det er umulig for dere å få flere barn fordi noen i familien har mistet to ufødte barn? Forstod jeg rett da?

Skjønner jo tankegangen, og hadde nok følt på det selv også, men det blir jo feil alikevell. Jeg ville ikke vært grunnen til at andre ikke fikk de barna de ønsket, som jo de familiemedlemmene blir.

Har selv en veninne som sliter med å få barn, de har nå prøvd i 5 år, jeg har fått to barn på den tiden og venter nå enda ett (nr. 5.) Jeg blir superraskt gravid og alle er laget på første forsøk (eller ingen forsøk ;) )

Og ja, det har føltes litt vondt og jeg har hatt dårlig samvittighet, men samtidig så er det jo ikke min feil at mi kjære veninne ikke kan få barn. Men jeg har vært åpen om det til henne, og fortalt det til henne når vi har begynt å prøve, og hun har fått vite det med en gang jeg har blitt gravid. Tror det har hjelpt.

Nå skal de adoptere da, så det gleder vi oss stort til :)

Lykke til med avgjørelsen. Det er deres liv og deres valg.

Ps! Det er gøy med stor barneflokk :)

Sier meg enig med 18.27: Skal dere legge bånd på dere fordi noen andre ikke kan få barn? Selvfølgelig blir det sikkert sårt for de at dere får et barn til, men i det lange løp så er det dere som er familie, og dine barn som skal ha gleden av sine søsken. Jeg skjønner tanken dine, og ville sikkert tenkt akkurat det samme selv, men: hvis dere klarer å være åpen med de som har vært så uheldige å mistet, så tror jeg det går helt fint. Blir verre hvis dere prøver å skjule det og "gå bak ryggen" deres. Fortell dem at dere skal prøve, eller ring å snakk med de om det, hvordan dere føler det.

Åpenhet, og at dere ikke blir sinte hvis de trekker seg unna for en periode, er nok viktig å huske på;)

• 5 uker senere...

En i min familie har mistet flere barn ved spontanabort både sent og tidlig i svangerskapet, og de kan ikke få barn nå viser det seg. Jeg venter nr 5. 4 er ikke planlagt, mens en er det. Mulig dette er sårt for henne, men jeg velger ikke bort mine barn av hensyn til andre. Det er fint at du tenker at du bør ta hensyn, men jeg tror også at de det gjelder ville bli lei seg om de fikk vite at dere har lyst på en til men ikke vil fordi dere er redde for å såre dem. I mitt hode hørtes det ikke helt logisk ut. Jeg mener dere skal gå for baby om både du og mannen din virkelig ønsker dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...