Gå til innhold

sliten, kvalm, svimmel, trøtt, null energi, osv

Anbefalte innlegg

er nå 9+0 og foreløpig ser d ikke ut som om d har tenkt å gi seg

kaster opp annenhver-tredjehver dag, og ellers sitter eg stor sett apatisk i en stol, med pc og tv som underholdning.

sykemeldt tom mandag, men har da ny legetime i håp om å forlenge sykmeldingen.

jobber med barn, og trenger da mye energi i løpet av en dag.

prøvde meg på å tørke støv av vinduskarmen her en dag, og d tok kanskje 2 minutter, men da måtte eg til med en times pause etterpå. var helt utkjørt av det lille gjøremålet, som til vanlig ikke tar mer enn noen få sekunder.

blir oxo fort sliten, da eg lett kan få hjertebank, som om eg skulle ha løpt.

gleder meg til 12 ukers-målet er nådd, og dette begynner å avta:O)

var på tidlig ul på tirsdag som var, og fikk se et lite nurk på 2,2 cm og et bankende hjerte:O) bare d å høre hjertelyden letta mange kg fra mine skuldre.

1 ex.u. des-09 og 1 MA mai-10

flere med samme symptomer?

Fortsetter under...

Hei:) Jeg er 6 + 4, og har de samme sympt. Hatt de siden uke 5. I går tok det hele formiddagen for meg og ta oppvasken. ...mange pauser innimellom. Tidsperspektivet blir litt annerledes når en går gravid... Håper plagene går over for deg snart! Ikke sååå lenge igjen til 12 nå! Jeg får bite tenna sammen ennå litt... Bare halvveis (om det går over i 12;e uke slik det gjorde sist...)

Ha ei god helg! Om det er en bitteliten trøst, kommer det til å gå over!

kjenner meg godt igjen i apatien, utslitt her og av den mindste ting.

og hjertebank ja!!! har god kondis men, ikke om dagen hjertet holder jo på å slå ut av kroppen bare jeg går opp en trapp!!!

du må få fornyet sykemeldingen, en har ikke noe å gjøre på jobb i en slik tilstand...viktig at du har det bra når du bærer på den lille......

god bedring til deg og til meg;) sikkert mot 3dje mnd,

vi må nok bare holde ut;)

klemklem

hahaha

så du har oxo funne veien inn hit??

ja veit d går bra, men fysj og fy so dårlig en kan bli da.

var ikkje så gæli med førstemann, sjøl om eg var kvalm da oxo.

krysser fingerene for oss begge to no:O)

Annonse

Hei! Det er nok sannsynligvis svangerskapet som gjør deg slapp og apatisk, men jeg ville vurdert å ta en tur til legekontoret for å få sjekket hemoglobinet (blodprosenten), særlig med tanke på hjertebanken. Kan være at du har lite blod og dermed ikke får fraktet nok oksygen rundt i kroppen og derav får du hjertebank. Ikke uvanlig at gravide trenger jerntilskudd.

har vært på hos jordmor, og alle tester er tatt.

blodprosenten min er just perfect den.

blodtrykket er oxo just perfect.

og jernlageret er sjekket. litt lavt, men skal ikke begynne med jern før i uke 20, for d er da vi virkelig begynner å forbruke d.

d som gjør meg slapp og apatisk, er kvalmen og at eg er trøtt hele tida.

skal til lege i morgen, for å høre om forlengelse av sykemeldingen.

skal da høre hva hjertebanken kommer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...