Gå til innhold

Endelig kom våre 2 gutter til verden:)

cmilla80

Anbefalte innlegg

Fredag 10/9 kom våre gutter til verden med keisersnitt.. Er 2 friske og kjempe fine gutter på 3086g og 2721g.

Planen var å sette igang fødselen dagen før, men etter mye frem og tilbake fant dem ut at morkaken lå i veien for bekkenet. Så da var det ikke noe valg. Time senere var guttene ute:))))

Å høre dem skrike i det dem kom ut av magen er noe av det mest fantastiske jeg har hvert med på,og ikke mist å se dem for første gang.

Så nå er vi vell hjemme etter 5 forferdelige dager på Ullevål. Der lønner det seg ikke å få tvillinger!!!!

Får da nemlig ikke lov til å bo på hotellet så man må bli på barsel, og der får ikke far lov til å vere, bortsett fra besøkstid!! HALLO

I tillegg til at man deler i underkant av 20 kvm med en annen persjon med barn. Så TRANGT og lite PrIVAt..

Vi bor en time unna oslo, så det var ikke aktuelt for samboeren min å kjøre hjem hver kveld. Han valgte da å betale selv for å bo på det hotellet..

Så på 5 dager med hotel og mat ble dette et Dyrt opphold på barsel for oss.. Og ikke minst skuffende..

En av dagene følte jeg at jeg ikke hadde ett sted å gjøre av meg.. Da hadde de byttet rom på meg( Igjen), Så jeg havnet på rom med ei som snakket konstant i tlf på ett språk man ikke orker å høre så mye på. Jeg gikk rundt i koridoren med guttene sovende i tralla si, var totalt utslitt å trøtt. så jeg begynnte å gråte og var helt fra meg.. Følte meg veldig ensom også, for man fikk jo ikke lov til å ha pappan der.. puhh.. ikke en hyggelig opplevelse..

Men nå er vi hjemme og alt er bare helt topp.. laaange dager og lite søvn... Men det er abselutt verdet det:))))))

Fortsetter under...

Gratulerer med 2 velskapte gutter!

Synd du fikk en dårlig start på barseltiden på Ullevål. Jeg fødte der selv for snart 21/2 år siden. Gutten vår var prematur, så han måtte legges på nyfødt intensiven. Jeg var heller ikke veldig fornøyd med oppholdet på barsel på Ullevål, men jeg hadde rom alene siden jeg ikke hadde babyen min hos meg. Den 3 dagen fikk jeg velge om jeg ville bli på barsel 2 dager til ( måtte da dele rom) eller flytte over på barselhotellet. Jeg valgte barsel hotell. Det var slitsomt, da de hele tiden maste på at jeg måtte være med på gymnastikk og hjemreise forberdelser sammen med de andre. Herregud, jeg viste jo ikke når jeg fikk dra hjem. Så de er ikke så flinke til å se individet på barselen på Ullevål føler jeg.

Jeg fikk et mye bedre opphold på Ullevål fra den dagen jeg ble flyttet til nyfødt intensiven sin del av sykehotellet. Og nyfødt intensiven var en en god opplevelse for oss, tross alt. Flinke og snille sykepleiere der :) Men godt du slapp å være der med dine gutter, og enda bedre at dere nå er hjemme og kan være sammen alle 4!

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...