Gå til innhold

Tips til bleier i starten!! (hvis du ikke har kjøpt alt da...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Rimi for å handle bleier til den lille i går og hadde bestemt meg for å kjøpe Pampers nr 2. Str 1 vet jeg av erfaring kan bli litt liten selv i starten da mine babyer har vært rundt 4 kg ved fødsel. Så rasket med meg 2 pakker og gikk til kassen. I det hun slår inn bleiene blir jeg bare stående og måpe og må nesten ta meg i det da jeg skulle betale, for slik ble prisen:

Pakke 1: 23,75

Pakke 2: 23,75

- bleieavtalerabatt: -39,50

Totalt: 8 kr

Og dette var for 124 bleier!!!!!!! (stykkpris: 6 øre)

Så jeg sier bare: LØP OG KJØP!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har alt kjøpt på coop! :D

kjøpte coop sitt merka og noen fra libero..

Tilsammen kjøpte jeg ca 1000 bleier til bare 90,- !!

Det lønner seg å hamstre nå! før de slutter med dette fortalte ene ung gutten som jobbet på coop, de tapte ca 50-60 kroner pr bleiepakke vi kjøpte! så seinere vil de sikkert sette opp prisene på bleier igjenn for å tjene inn det de har tapt!

Skrevet

Himmel og hav for noen priser! Synd at det ikke finnes Rimi i nærheten av byen jeg bor i, men har fått med meg at rema også har billige bleier. Men hva med Ica? Er de også rimelig i disse tider? Hvem er det egentlig som har bleiekrig med hvem? Har hverken rimi eller kiwi her.

Skrevet

Det var veldig morsomt å kjøpe str 1 også

Pakke 1: 9,90

Pakke 2: 9,90

- bleieavtalerabatt: -39,50

Totalt: +19,70 kr

Man tjener altså 20kr på å kjøpe bleier, og hvis man kjøper

1000 pk, så tjener du 20.000 kr!! juhuu.

Nå er det vel ingen som kjør det, men teoretisk sett så er det mulig.

Hurra for Rimi!

Skrevet

Det skulle ikke vært mulig, ha ha ha ha ha!!!!!

Helt vanvittig....... kanskje jeg bare må tilbake og kjøpe et par pakker med nr 1 også da, bare for å ha gjort det, hihihi!

Skrevet

Heisann dere som har komt så langt:D

Jeg er i dag 20+2:)

Venter mitt første barn som er en liten gutt og har termin 14 februar:)

Sambo og jeg har diskutert dette her med bleie prisene som er nå til dags, det er jo helt vanvittig billig!!

Men synes dere det er litt teit om jeg begynner å hamstre inn selv om jeg er rett over halveis til gutten kommer?

Hvis dere eventuelt synes jeg bør begynne å kjøpe inn nå som det nesten er gratis:P Hvor mange av hvilke forskjellige størrelser bør jeg kjøpe? :)

Takker for svar damer:)

Skrevet

Hvis plassen tillater det tror jeg faktisk jeg hadde hamstret i vei jeg.... eneste ulempen er jo at de fleste får et favorittmerke, og det er jo vanskelig å vite hvis du ikke har sett eller prøvd de forskjellige! Når det er sagt hadde jeg gått for Pampers, for det er mitt favorittmerke. Det var kun det de hadde på Rikshospitalet da jeg fødte begge mine jenter der, og jeg har omtrent brukt det siden.

Den aller minste størrelsen trenger du ikke voldsomt mange pakker av som regel, kjøper du to pakker på Rimi tror jeg du nesten får for mange, men etter innlegget over tjener du jo faktisk penger på det, så da er det bare å gi bort det du evt ikke bruker. Forbruket i starten er jo vanvittig også, det kan gå 10 bleier i timen liksom.............

Så ville jeg tatt et par pakker av størrelse 2, og så ville jeg ha økt antallet på størrelse 3. Vanskelig å angi antall pakker altså, men er ikke mange mnd str 3 passer.

Den størrelsen vi har brukt lengst er 4 og 5. Vi gikk fra str 4 til 5 da jenta vår var ca 1,5 år. (4 kan brukes på dagen, men 5 greiest på natten). Rundt denne alderen vil jeg si det går ca 5-6 bleier pr dag, dvs ca 40 i uka, så da kan du jo tenke deg til selv hvor mange du trenger, du får nok ikke hamstret nok!he he........

Tror forresten også jeg ville satset på å kjøpe inn noen pakker med Up&Go bleier (trusebleier), her er faktisk Libero litt bedre enn Pampers synes jeg. Svømmebleier er også kjekt å ha, de kostet ikke mye på Kiwi nå så jeg.

Når det gjelder de forskjellige prisene så sjekk denne linken:

http://mammanett.no/bleiepriser

Der tror jeg prisene stemmer sånn ca (bortsett fra str1 og 2 på Pampers da, siden du omtrent tjener penger pga prisfradraget....hihi)

Lykke til uansett om du velger å hamstre eller ikke!

Skrevet

Ingen av mine to har passet str nr en ihvertfall. Har startet rett på str 2.

Det er nok mest å spare på de største størrelsene uansett. Str 4 og 5 kommer dere helt sikkert til å bruke endel av selv om gutten evt blir tidlig tørr. Trusebleier er ganske dyrt til vanlig så det kan man ha et lite leger av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...