Gå til innhold

Jeg blir så svimmel av å trene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt på treningsstudio nå,.Jeg er i ganske dårlig form.Etter ca 20 min med dans er jeg kjempe sliten.Og begynner å bli veldig svimmel.Da må jeg bare gi meg..Holder på å svime av..Noen som vet hva dette kan være?? .Jeg er 30 år.-

Fortsetter under...

Skrevet

Spiser du godt før du trener (ca 1t før),jeg må bare spørre?? Ellers er det ikke så uvanlig å bli sliten og svimmel når man ikke har trent noe særlig før eller på veeldig lenge.Det går over etterhvert når du blir vant med det :-) Hvor lenge har du holdt på da??

Skrevet

Sånn er jeg og! Smeller i hodet, det svartner også må jeg sette meg ned. Håpløst. Aldri trent lenge nok til å se om det går over..

Skrevet

Ja jeg spiser før jeg trener.Prøver å trene to ganger i uka.Har bare trent en mnd tid ca..Men syns det er kjempe ekkelt å bli så dårlig av å trene..

Skrevet

Ok...men det er ikke uvanlig iallefall.Jeg også ble dårlig i begynnelsen.Dessuten merket jeg at jeg ble dårlig hvis jeg tok i veeldig veeldig mye og hvis jeg drakk for lite vann....da må man bare ta seg en liten pause.

Det gjør jeg også drikker jeg masse masse vann....skjønner det er en ekkel følelse men det går over etterhvert når du tåler mer.

Skrevet

Jernmangel?

Når du blir svimmel er det kanskje fordi hjernen din ikke får nok oksygen. Du trapper opp aktiviteten, og dermed behovet. Har du bare litt jernmangel vil det merkes. Uten jern kommer ikke oksygenet seg noen vei! Tenk over det, det veier jo ingenting... :-)

Annonse

Skrevet

En ting til angående jern...hvis dere drikker melk, spiser yougurt osv tas jern dårlig opp av kroppen. Kalsium hindrer opptaket. Vent derfor et par timer etter å ha tatt jerntilskudd e.l før dere drikker melk....

Skrevet

Jeg har ikke fått påvist jernmangel..men det kan selvfølgelig være det med noen,men blir sliten og svimmel allikevel hvis jeg blir varm og tar i veldig mye og drikker lite vann osv..

Hilsen meg over her

Skrevet

Hvordan er blodtrykket ditt? jeg har lavt bt og sliter med svimmelhet umiddelbart etter trening pga da brukes blodet mer i musklene enn til hodet (eller noe sånt...legen som forklarte meg det;-)). Det går fort over da, og så lenge jeg er obs på det, så går det fint. Kjenner ikke noe under selve økten, men rett etterpå. Uansett er det veldig bra for dem som har lavt bt å trene, fordi det kan stabilisere bt`et over tid, sa legen til meg. Samme med å drikke mye - ekstra lurt når bt`et er lavt.

Ellers viktig å spise noe lett før trening og drikke nok underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...