Gå til innhold

dere som har vært gravid før, hvor mye gikk dere opp i vekt da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk opp 21 kg, hadde ikke gått opp ett gram frem til uke 17, da plutselig økte det på, håper det ikke blir like mye denne gangen nei...

Kommer til å prøve å være mer bevisst på kostholdet, men frem til nå har jeg slitt veldig med å få i meg mat pga kvalme/uggenhet, så er minus 3 kg siden jeg ble gravid :(

Håper det tar seg mer opp etterhvert, for er slitsomt å ikke få i seg mat... Tror ikke det er noen krise, for jeg hadde noen få kilo mer enn jeg trengte - men satser på at jeg ikke går opp like mye denne gangen :)

Annonse

9 kg sist, håper på det samme nå :-) Men tror det blir mer nå, er ikke kvalm eller noe, og har i tillegg begynt å få bekkenløsning..

Uansett, så går det meste vekk etter fødsel, heldigvis :-)

Ca 13 kg, men jeg fødte 3 uker før tida, så rakk ikke få på de siste, for hadde regna med det ble noen til.

Forøvrig la jeg ikke på meg noe særlig før jeg var over 33 uker, da kom det derimot rennende på ganske kjapt.

Annonse

6 kilo med tulle 1 og 3 med tulle 2. Har nok fra før så da er det unødvendig gå opp. Jeg håper jeg heller går ned denne gang. Trener mer enn da jeg fikk med de 2 første og går på ernæringskurs.

Sist svangerskap gikk jeg ned 5 kg i 1. trimester og gikk opp igjen de 5 i løpet av svangerskapet. 1 uke etter fødselen veide jeg 12 kg mindre enn før jeg ble gravid.

Men da var lillegutt ganske tynn da han ble født og alt jeg hadde av muskulatur var borte, selv om jeg hadde mye å gå på av egne fettlagre..

Denne gangen er jeg -1 kg (11 uker) og satser på å gå opp 8-10 kg. Blir spennende å se hvordan jeg ender denne gangen..

Jeg gikk opp 16 kg til jeg fødte i uke 36, ganske stor jente på hele 2950gr å 46 cm da. Men nå skal det sies at jeg er undervektig, er bare 160 da, men veide bare 41 kg. Så var mer normalt å veie det jeg veide før baby kom ut :P å kg (untatt brystene,ca 1-2kg?) var borte 3 uker etter fødselen. Jeg er idag litt oer 42kg (41 til vanlig,men har alt gått opp 1 kg+) sist gikk jeg ikke opp før godt uti 2. trimester pga kvalme. Så lurer veeldig på hvordan ting blir nå hehe. Men håper på at 15-16 kg er maks;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...