Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt henvist til Porsgrunn for IVF (brevet sendt tidlig denne uka). For det første - NÅR HØRER JEG FRA DE? Merker at jeg er overklar for å komme igang. Som alle andre i min situasjon, regner jeg med.

Lurer også på dette med å sette inn to egg. Jeg kjenner 4 par med prøverørstvillinger, og før jeg ble klar over at jeg hadde tette eggledere, var jeg hellig overbevist om at jeg aldri ville ha funnet på å "risikere" å få tvillinger ved å sette inn to egg. Disse parene var alle til dels grå i ansiktene av utmattelse det første året. Nå derimot, som jeg vet at jeg har begrensa antall forsøk på å bli gravid, og dessuten har blitt 37 år, virker det ikke så ufornuftig lenger. (Venneparene mine har dessuten kviknet til etterhvert som babyene har vokst!!). Både mht til økt sjanse for at minst ett egg fester seg, og mht at det kan være greit å få to på en gang, om det skulle skje. Jeg tenker at det er foruftig av oss å tenke igjennom dette nå i ventetida fram mot forsøk.

Nå er det sånn at jeg tidligere har operert i livmor, og min gyn har sagt at jeg må forløses ved keisersnitt ved evt graviditet pga fare for at livmor kan revne i fødsel. Er det mulig at dette gjør at det jeg bør unngå "faren" for tvillinger - at det kan være for stor belastning på min livmor? Dette er selvfølgelig noe legene i Porsgrunn kan fortelle meg alt om etter hvert, men jeg lurer nå! Kjempefint om noen vil dele med sin kunnskap, er jo bortkastet grubling om jeg uansett bare kan sette inn ett egg.

Lurer også hvor vanlig det er å sette inn to egg.

God lørdag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142363340-kan-alle-sette-inn-2-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...