Plastelina Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Gutten min på 11 mnd ammer fortsatt. Jeg trapper nå ned ettersom jeg snart skal i jobb. Lillegutt drikker veldig lite vann, men regner med han drikker mer når det blir mindre pupp. Fra ett år kan de jo begynne å drikke vanlig ku-melk, og det jeg lurer på er: Gir dere h-melk eller lett-melk? Hvor mye melk i døgnet ca? Hva annet gir dere av drikke til 1 åringen (og større)?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Jeg har også en som drikker lite vann. Han får Biola(pga hard mage), lettmelk, utvannet eplejuice og Nestles velling fra 15 mnd.. Han er lite glad i vanlig melk, men tilbys en kopp/flaske(1-1/2 dl) pr dag. Noen ganger drikker han alt, andre ganger ikke. For å dekke kalsiumbehovet får han også en yoghurt for dag. Samt at han jo får kalsium via Biolaen og vellingen. Fordi han har så hard mage og drikker lite med vann, får han 1 kopp utvannet eplejuice til et av måltidene for å få opp væskeinntaket. Han får også tilbud om vann, men da må det gis på en "morsom" måte. Det går relativt greit når han får det fra glass med sugerør, eller han får drikke selv fra vanlig kopp. Nå er han så stor(20 mnd) at å drikke selv fra kopp/glass går ganske bra.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Og ang mengde melk: De skal ha max 1/2 liter melk og melkeprodukter pr døgn. Dette pga at melk kan hindre jernopptak i kroppen.
Tøssa Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 min drikker vann og vanlig lettmelk...vannet kan godt være kaldt, men melka godtar han bare hvis det er litt varme i den, han er 13 mnd
Tyren78-09+12 Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Min er heldigvis veldig glad i vann Drikker melk til frukost og kveldsmat(og sikkert til et måltid i bhg). Får bare halv kopp av meg. Gir ekstra lett melk. Ellers har han ikke fått anna drikke enn vann og melk.
May-juli07+mai09 Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Frokost: Melk (det som står i kjøleskapet) Lunsj: Jucie Middag: Vann Kvelds: Melk Mellom måltidene har vi alltid en vannflaske på bordet slik at de kan gå å drikke vann iløpet av dagen!! Lykke til
Nagilimia Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 Gutten vår drikker en flakse varm melk til kvelden 280 ml. ellers så drikker han bare vann. Kan hende han noen ganger får melk i barnehagen til frokost. Han er veldig glad i vann. Vet forsovidt ikke om noe annet enn vann og melk.
Plastelina Skrevet 26. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2010 Tusen takk for svar. Da blir det vann og melk, og prøve med litt utvannet juice kanskje?
Lemonia Skrevet 26. september 2010 #9 Skrevet 26. september 2010 Vi har alltid gitt gutten vår den melken vi selv drikker, dvs lett eller ekstra lett. Kjøper ikke egen melk til ham. Han får drikke så mye han vil, i begynnelsen (fra ett år) ble det kanskje ½ dl til hvert brødmåltid, mens han nå (snart 2 år) kan drikke mye mer. Ellers har han fått mest vann og innimellom utvannet juice, saft til lørdagsmiddagen og spesielle anledninger.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Mi drikker bare vann. Hun har vært flaskebarn siden nyfødt, men vi sluttet med mme da hun ble 1 år. har drukket vann siden hun var 4 mnd, og har aldri smakt noe annet flytende enn vann og mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå